Markayı silmek işe yaramadı!

Samsung, Galaxy S6'nın üzerinden markasını kaldırmasına rağmen istediği başarıdan uzak kaldı!

Markayı silmek işe yaramadı!

Samsung, Japonya'da istediği düzeye erişemeyen satışlarını düzeltmek için ilginç bir denemede bulunmuş, ülkede sattığı Galaxy S6 ve Galaxy S6'ların üzerindeki "Samsung" logosunu kaldırmıştı. Ancak Japon piyasa araştırma firması BCN'nin son raporu, Galaxy S6 satışlarının halen iyi gitmediğini söylüyor.

BCN'nin raporuna göre Galaxy S6 Edge'in Japonya'daki satışları, cihazın çıktığı ilk haftada 10. sıradaydı. Satışlar, telefonun ilk çıkışında iyi gibi görünse de, 11 Mayıs itibariyle 26. sıraya düşmüş bulunuyor. Durum Galaxy S6'ya bakıldığında da pek farklı değil. İlk haftasının ardından 17. sıraya gerileyen telefon, bir sonraki hafta 30. sıraya kadar düştü. Bu olumsuz tablonun Japonya'ya özel olduğunu, Galaxy S6 ve S6 Edge'in dünyanın geri kalanındaki satışlarının gayet iyi gittiğini vurgulamakta fayda var.

Bazı uzmanlar, Samsung'un Japonya'daki vasat performansını MacArthur Sendromu'na bağlıyor. Bu düşünceye göre batının ürünleri, doğununkilere göre daha üstün olarak algılanıyor. Bir başka nedenin ise Japonya ve Güney Kore arasında tarihte yaşanmış olan, son dönemde tekrar gündeme gelen anlaşmazlıklar olduğu düşünülüyor.

Okuyucu Yorumları