Ve Karşınızda Mercedes'in Büyüleyici Yeni Canavarı: Vision EQXX

Mercedes-Benz, merakla beklenen yeni elektrikli canavarı Vision EQXX'i tanıttı. Konsept otomobil, hem tasarımıyla, hem de menzili ile göz kamaştırıyor...

Ve karşınızda Mercedes Vision EQXX

Mercedes-Benz, tek bir şarj ile yaklaşık 1.000 km yol kat edebildiğini iddia ettiği yeni konsept elektrikli aracı Vision EQXX'i tanıttı. Bu iddia gerçekse Vision EQXX, Lucid Air Dream Edition'ın menzilinden 160 kilometre ve Tesla Model S Long Range Plus'ın menzilinden 350 kilometre daha uzun bir menzile sahip olacak.

Mercedes-Benz başkanı Ola Källenius, yeni araç hakkında "Mercedes-Benz Vision EQXX, elektrikli otomobillerin geleceğini nasıl hayal ettiğimizdir" diyor. Otomobil üreticisinin simülasyonlarına dayanarak Vision EQXX'in, halka açık yollarda 100 km seyahat etmek için 10 kWh'den daha az enerji harcayacağı söylenebilir.

Batarya, EQS'dekinin yarısı büyüklüğünde ve yüzde 30 daha hafif. Bununla birlikte, hala neredeyse 100 kWh kapasiteye sahip. Dahası, aracın tavanında 25 km'ye kadar ek menzil sağlayabilen ultra ince güneş panelleri bulunuyor.

Ve Karşınızda Mercedes'in Büyüleyici Yeni Canavarı: Vision EQXX

Vision EQXX, aerodinamik olarak optimize edilmiş hafif bir otomobil; toplam ağırlığı 1.750 kg. Mercedes-Benz, 0.17'lik bir sürtünme katsayısı ile EV'nin bir futbol topundan (0.18 ila 0.2'lik) daha aerodinamik olduğunu söylüyor. Üstelik şirket, pil enerjisinin yüzde 95'inin tekerleklere yönlendirildiğinin altını çiziyor.

Mercedes'in araştırma ve geliştirme merkezlerinden ekipler, konsept üzerinde Formula 1 ve Formula E mühendisleriyle birlikte çalıştı. Aracı hafifletmek için jantlar magnezyumdan ve fren diskleri alüminyum alaşımdan üretildi. Ayrıca Vision EQXX'te çok sayıda dönüştürülmüş ve bitki bazlı malzeme kullanıldığı da söyleniyor.

Mercedes-Benz Vision EQXX İç Mekan

Mercedes-Benz Vision EQXX İç Mekan

İç mekana gelince... Vision EQXX'in bilgi-eğlence sistemi, tek bir 47,5 inç'lik mini LED 8K ekrandan oluşuyor. EQS'deki Hiper Ekran gibi, tek parça bir ekran olmasına rağmen kabinin neredeyse tüm genişliğini kapsıyor. Otomobil üreticisi, uydu görüntüsü içeren yakınlaştırma ve kaydırma işlevlerine sahip bir navigasyon sistemi üzerinde NAVIS Otomotiv Sistemleri ile çalışmış. "Hey Mercedes" sesli asistanı da bilgi-eğlence sistemine entegre edilmiş. İç mekan tasarımı ile ilgili görselleri galerimizde bulabilirsiniz.

Mercedes, Vision EQXX'in ne zaman üretim aşamasına geçebileceği hakkında bir bilgi vermiş değil.

Okuyucu Yorumları