YouTube'un babasından uyarı!

"Birkaç sene içinde yok olacaklar!" YouTube'un kurucusu, bakın bu sözü kimler için söyledi...

YouTube'un kurucusu, TV'lere ömür biçti

YouTube'un kurucularından Chad Hurley, bir röportaj sırasında, televizyonların dijital çağı anlayamadığını ve hızla seyirci kaybettiklerini vurguladı. Seyircilerin artık, ne zaman ne seyredeceğini kendilerinin seçmeyi tercih ettiğinin altını çizen Hurley, NetFlix ve HULU gibi servisleri kullanmaya başlayan seyircilerin yüzde 20'sinin, klasik TV yayınlarını izlemeyi tamamen bıraktığını hatırlattı.

Seyirci alışkanlıkları analiz edildiğinde, TV izlemeyi bırakıp internet üzerinden yayın takip etme trendinin yanında, bölgesel programların tercih edildiğinin de görüldüğünü anlatan Hurley, seyircilerin ayrıca internet üzerinde spor programları görmek istediğini ve Google'ın bu tür programların ve canlı yayınların haklarını almak için hamleler başlattığını vurguladı.

Çoğu TV kanalının programlarının online olarak serbestçe izlenmesine izin vermemesine rağmen, bu yayınların dileyen herkes tarafından, internette kolayca bulunabilmesini de çok ironik olarak değerlendiren Hurley, TV kanallarının bu talebi anlamakta ve cevap vermekte yetersiz kaldıklarını, bu yüzden de hızla seyirci kaybettiklerini açıkladı. Hurley ayrıca, program yapımcılarının da içeriklerini online medyaya uygun şekilde hazırlamalarının ve bu yeni bakış açısını kazanmalarının gerekli olduğunu vurguladı. 

Seyircilerin internet üzerinden serbestçe TV izleme ihtiyacını anlayamayan ve cevap vermeyen TV kanallarının birkaç sene içinde büyük kan kaybederek kaybolabileceklerini de hatırlatan Hurley bu konuda bakış açılarının değişmesi gerektiğini hatırlattı.

Cem Şancı

Okuyucu Yorumları

Toplam 7 Yorum

adam çok doğru demiş resmen ağzından bal damlıyor

250 Milyar Dolar'dan bir cent aşağıya inmem! Kusura kalmadın, değil mi, MİT! Şimdi hesap tamam oldu...

Çok doğru artık biz neyi istiyorsak onu izliyoruz. Hatta izlediklerimizi zamana yayabilmek çok daha zevkli. İndirdiğim bir diziyi bir buçuk saat zombi gibi seyretmektense otobüste boş vakitlerimde izlemek daha mantıklı geliyor. Üstelik reklam olmaması da cabası. Max_Real Qnx

çok doğru noktaya parmak basmış...Tabi ülkemizde bu dahada şiddetli olacaktır malumunuz 20 dakikalık reklam aralarına 10 dakika dizi sıkıştırdıkları için

TURKCELL TV+ bile bunu gösteriyor televizyonu açacağına bilgisayarla izlemesi daha mantıklı çünkü yayını durdurma başa alma seçeneği + 720p görüntü var...

Nerdee o günler.Hemen yok olsalarda salak dizilerden ve aptal yarışmalardan kurtarsak.

Salak diziler, anlamsız tartışmalar, gereksiz magazin, bir birini tekrarlayan (ve artık insanları kavga etmeye sevkeden) yarışmalar ve medyanın hayat suyu olarak bakılmasına rağmen, insanı zıvanadan çıkartmaya başlayan reklamlar. Düşünebiliyor musunuz, Discovery Channel'da deterjan reklamı çıkıyor. Ben şimdi otururda televizyon seyreder miyim?

Sen de yorum yaz

 



CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda
Apple Store
Google Play

Turhost

İlginizi çekebilir

Turhost