Zorla güzellik olmaz; ama parayla olur

Alışveriş sitelerinde okuduğunuz yorumlar bazen çok da masum olmayabilir. İşte bunun kanıtı...

Yorum skandalı!

İnternet üzerinden alışveriş yapmanın en faydalı yanlarından biri de kullanıcı yorumlarına tek tıklama ile erişebilmek. Bu sayede gerçekten ürünü test etmiş diğer alıcıların tecrübelerinden yararlanarak, daha sağlıklı bir satın alma kararı vermek mümkün olabiliyor. Fakat bu yorumları, kullanıcıyı kandıracak şekilde yönlendirmeye çalışan uyanıklar yüzünden bugünlerde kullanıcı yorumlarına da dikkat etmek gerekiyor. Ülkemizde de satışı yapılan bir ürünün e-ticaret sorumlusunun bu konudaki çabası, hem güldürüyor hem de düşündürüyor.

İnternet üzerinden yapılabilecek ufak görevler karşılığında, ufak ücretler veren Amazon'un Mechanical Turk adlı hizmetini kullanan bu firma yetkilisi, verdiği ilanda karşılığında ödeme yapmayı vaat ettiği olumlu yorumların özelliklerini bile yazmış. Bu sahte olumlu yorumların 25 – 50 kelime arası, düzgün bir İngilizce ile, ürünü gerçekten kullandığınız izlenimi verecek şekilde ve tabii ki mümkün olan en yüksek puanı vererek gönderilmesi gerekiyor. Bu sırada da ürünü satmakta olan web sitesine de teşekkür edilmesi ve diğer bulunan olumsuz yorumların da "yanlış" olarak işaretlenmesini istiyor. Üretici kendi ürününe güvenmiyorsa, ne hallere düşebildiğinin acı bir örneği.

Not: Haberde şirketin adını vermemeyi uygun gördük; zira bir çalışanın yapmaya çalıştığı uygulama için tüm bir markayı lekelemenin doğru olmadığını düşünüyoruz.

Okuyucu Yorumları