Apple'ın çok gizli kuralları!

Satış taktikleri

Satış taktikleri

Apple, kılavuzun 39. sayfasında satış işinin bir bilim olduğunu şu kelimelerle anlatıyor: (A)pproach (yaklaşın), (P)robe (araştırın), (P)resent (sunun), (L)isten (dinleyin), (E)nd (bitirin). Şirketin amacı, müşterinin isteklerini, güvensizliklerini ve ihtiyaçlarını dinlemek ve onlara satın alabilecekleri seçenekler sunmak. Ardından tüketiciye seçimi kendisi yapmış gibi hissettirmek. Kılavuz, zorlayıcılığı tavsiye ediyor ancak tüketicilerin kendini güçlü hissetmesini sağlamanızı istiyor.

Empati

"Empati" kelimesi Apple kılavuzunda çok kez tekrarlanıyor. Buradaki amaç, Apple Store çalışanlarına karşılarındaki insanları iyice anlamalarını öğretmek. Bunun yanında kılavuz, teknoloji için kullanıcıdan özür dilenmemesini telkin ediyor. Bunun yerine müşterinin duygularını paylaşmak tavsiye ediliyor: "Başınıza gelen bu durumdan dolayı üzgünüm" gibi. Dahilere "hissetmek" ve "bulmak" kelimelerini sıkça kullanmaları söyleniyor. Örneğin:

"Müşteri: Bu Mac bence çok pahalı.
Dahi: Neden böyle hissettiğinizi anlıyorum. Ben de fiyatın çok yüksek olduğunu hissettim, ancak beraber sunulan yazılım ve işlevleri görünce cihazın gerçek değerini anladım."

DEVAMI:Davranış dersleri, konuşmamanız gereken şeyler
Dikkat! İçerik, fiyat veya bağlantılar değişmiş veya güncellenmiş olabilir.
  • Ve beyinler yikaniyorr.. :)

    Ziyaretçi (Mobil)
    04 Eyl 2012 00:55

  • @04 Eyl 2012 00:55 kesinlikle haklısın.dandik iphoneu nasıl bu fiyata sattıklarını şimdi anladım muahaaha

    Ziyaretçi
    04 Eyl 2012 12:36

Siz de yorumunuzu yazın

EN ÇOK SATANLAR

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

İnternetin sahibi kim?İnternetin sahibi kim? Peki kim olmalı? Tüm dünya, şimdi bu sorulara cevap arıyor!

Şimdi de Galaxy K!Samsung'un telefondan çok fotoğraf makinesine benzeyen Galaxy Zoom'u, yenilenerek geliyor!

BİZİ TAKİP EDİN

CHIP-GALERİTüm Galeriler

CHIP-TVTüm Videolar