Biz sorduk, Twentify cevapladı!

Twentify nedir? Bu fikir nasıl ortaya çıktı? Biz sorduk, Twentify cevapladı!

Twentify'yi yakından tanıyın!

Twentify, hem şirketlerin satışlarını arttırmaya yönelik kazanımlar sunan, hem de her cep telefonu kullanıcısına ek kazanç sağlayabilen Bounty uygulamasıyla, çok kısa bir sürede tüm dikkatleri üzerine çekti. Elbette CHIP Online olarak biz de bu fikrin altyapısını, işleyişini ve arka planla neler olup bittiğini merak ettik ve mikrofonumuzu Twentify'inin Kurucu Ortağı İlker İnanç'a uzatmakta gecikmedik.

Kitle kaynağın gücünden faydalanarak, sahadaki veriyi tüm Türkiye'deki kullanıcıları ile birkaç gün içerisinde toplayabilen bir çözüm platformu olarak tanınan Twentify; Bounty uygulamasıyla beraber Android ve iOS işletim sistemli akıllı telefon sahibi herkese ek kazanç imkanı tanımasıyla da bir hayli ilgi çekici bir işe imza atmış. Şimdi hep birlikte onları biraz daha yakından tanıyalım...

1) Twentify nedir? Bu fikir nasıl ortaya çıktı?

Twentify, sahadan bilgi toplaması gereken firmalar ile bu bilgiyi onlar için toplayabilecek akıllı telefon kullanıcılarını buluşturan Bounty adındaki mobil kitlekaynak (crowdsourcing) platformunun yaratıcısıdır.

Son yıllarda telefon teknolojisinin hızla gelişmesi ve geniş kitleler tarafından kullanılmaya başlaması ile birlikte akıllı telefonlarımız hayatımızın olmazsa olmazı haline geldi. Yapabileceklerimiz ise her geçen gün artmaya devam ediyor. Biz de bu teknolojik gelişmeleri gözlemleyip, her bir akıllı telefon kullanıcısının firmalar için çok kritik olan saha bilgisini, tam yerinde, gerçek-zamanlı ve düşük maliyetlerle toplayabileceğini düşünerek Bounty uygulamasını geliştirdik.

2) Bounty Uygulaması nasıl kullanılır? Kullanıcılar için faydası nedir?

Bounty uygulamasını Android ve iOS akıllı telefon sahibi herkes ücretsiz olarak indirebilir ve anında etrafındaki görevleri yapıp, hemen para kazanmaya başlayabilir. Aslında bu kadar basit. Şirketler nezdinde açılan basit saha görevlerini tamamlayarak aylık ortalama 800TL ile 1500TL arasında ek gelir elde etme şansınız var. Bu görevler, çok vakit almayacak; gizli müşteri, ürün denetleme, dükkan fotoğrafı çekme gibi basit ve yapması oldukça eğlenceli görevler. Görevleri yaptıktan sonra ise, kazandığın paraları direkt olarak banka hesabına alabilir ve dilediğin gibi harcayabilirsin!

50.000'i aşkın kullanıcımızın %50'sini 18-25 yaş arasındaki gençler oluşturuyor. %10'unu ise ev hanımları oluşturuyor. En hanımları da son derece ilgi gösteriyor uygulamamıza.

3) Şirketin kuruluş hikayesinden bahseder misiniz?

Tolga ve ben Boğaziçi Üniversitesi'nde Bilgisayar Mühendisliğinden arkadaşız. Çağlar da Marmara Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliğinden tanıdığımız bir arkadaşımızdı. Hepimizin aklındaki ortak şey, ileride Türkiye'de ve dünyada fark yaratabileceğimiz, fayda sağlayabileceğimiz bir şirket kurmaktı. Ve hepimiz aynı zamanda çeşitli farklı girişimlerde zaten çalışıyorduk. Yatırım aldığımız fon olan TRPE Venture Partners ile tanışmamız bu esnada oldu. İnsana yatırım yapmayı ilke edinmiş bu girişim fonu ile geçirdiğimiz tanışma süreci sonrası Kanada'da 6 haftalık bir kampa gittik. Burada, yatırımcılarımızdan biri olan Sir Terry Matthews'ın evinde misafir kalarak, 6 hafta boyunca tüm girişimcilik ekosisteminin paydaşlarıyla beyin fırtınaları yapma ve fikirlerimizi geliştirme fırsatı bulduk. Çünkü inanıyoruz ki başarılı bir girişim için en önemli kriter, fikirden evvel işi doğru bir şekilde yürütmek ve sürekliliğini kılmak. Kitlekaynak'ın gücünden ilham alarak Bounty uygulamasını oluşturma fikri de burada şekillenmiş oldu. Türkiye'ye dönerek bir iş planı oluşturduk. Twentify'ı Şubat 2014'te ortaklarım Çağlar Bozkurt ve Tolga Bakkaloğlu ile birlikte resmi olarak kurduk.

4) İş modelinizden ve hedeflediğiniz sektörlerden bahsedebilir misiniz?

Bounty oldukça esnek ve yapılabileceklerin sınırı olmayan bir platform. Firmaların ihtiyaçlarına göre pazar araştırması, mağaza denetleme, müşteri kazandırma, uygulama deneyimleme, rakip fiyat takibi, saha operasyonları gibi çözümler sunuyoruz. Çok farklı sorunlara verimli çözümler üretebildiğimiz için perakende firmaları, bankalar, mobil operatörler, tüketici elektroniği firmaları, elektrik dağıtım şirketleri, girişimler gibi müşterilerle çalışıyoruz.

5) Bounty uygulaması şirketler için nasıl çözümler üretiyor?

Sahadan doğru ve güvenilir veri toplamak herkesin, her sektörün sorunu. Örneğin çok büyük bir gazlı içecek firmasısınız ve Türkiye genelinde veya belli bir bölgedeki bakkallarda soğutma dolaplarınızın yerleştirilip yerleştirilmediğin, öğrenmek istiyorsunuz, veya, bir çocuk bezi firmasısınız ve perakende mağazaları içerisinde diğer bebek bezi markalarının fiyatlarını öğrenmek istiyorsunuz, etiketlerini görmek istiyorsunuz... Ya da bir klima firmasısınız ve inşaat halindeki binaları bilmek tespit etmek istiyorsunuz. Bounty, zaten hâlihazırda sahada olan akıllı telefon kullanıcıları ile firmalar için saha bilgisine yazı, resim, video, coğrafi koordinat şekillerinde çok hızlı, her yerden ve çok daha düşük maliyetle ulaşabiliyorlar. Sahada 60.000 kişilik bir saha gücümüz var ve işin en lezzetli tarafı; Bounty uygulamasını kullanan akıllı telefon kullanıcıları da uygulama içerisinde açtığımız bu görevleri yaparken ek gelir elde etmiş oluyorlar.

7) Sizin için sahada görev yapacak kişiler ile nasıl bağlantı kuruyorsunuz?

Bounty'yi akıllı telefon kullanıcılarına tanıtmak için genelde sosyal medya mecralarını kullanıyoruz. Sosyal medya mecralarının gelişmiş reklam hedefleme teknolojisi sayesinde, istediğimiz bölgede istediğimiz demografik özellikteki kullanıcıları Bounty'ye kazandırabiliyoruz.

Kullanıcılar sisteme kayıt olduktan sonra onlar ile uygulama içindeki canlı destek bölümünü kullanarak sürekli iletişimde kalıp onları görevlere yönlendiriyor ve görevlerle ilgili sorunları çözüyoruz.

8) Hangi illerde aktifsiniz? Türkiye genelinde ne kadar kullanıcınız var?

Türkiye'nin 81 ilinde, 60.000'den fazla kullanıcımız var. Kullanıcı kitlemiz büyük şehirlerde yoğunlaşıyor ancak Hakkari'den de, Giresun'dan da, Mersin'den de, Uşak'tan da kullanıcılarımız aktif olarak görevleri gerçekleştiriyorlar.

9) Şirketlerin size geri dönüşü nasıl oluyor?

İlk toplantılarımızdan sonra çok büyük bir ihtimalle bir proje gerçekleştiriyoruz, mobil kitlekaynak yeni ve umut vaat eden bir alan. İlk proje sonunda firma yetkilileri toplanan verinin hızını ve kalitesini gördükten sonra çalışmayı genişletmek için hemen bizimle iletişime geçiyorlar. Örneğin 5.000'e yakın mağazası olan Türkiye'nin en büyük perakende şirketlerinden biri için rakip fiyat toplama projesi gerçekleştiriyoruz. Kendilerinin geleneksel yöntemle 1 haftada toplayabildikleri veriyi sadece 2 saatte toplayıp, aynı gün sonuç raporunu kendileriyle paylaşıyoruz. Üstelik bunu geleneksel yöntemden 3 kat daha ucuza yapıyoruz.

10) Eklemek istedikleriniz?

Hemen Bounty'yi indirip sincap olun! :)

Biz sorduk, Twentify cevapladı!

Biz sorduk, Twentify cevapladı!

Şirketler Artık İstedikleri Saha Bilgisini Bounty ile Saatler İçerisinde Topluyor

Sahadan veri toplaması gereken firmalar ile bu veriyi onlar için toplayabilecek olan akıllı telefon kullanıcılarını bir araya getiren Twentify'ın uygulaması Bounty ile veri toplamak şirketlere maliyet ve zaman tasarrufu sağlıyor.

Twentify, Bounty uygulaması ile, kitle kaynağın (crowdsourcing) gücünden faydalanarak sahadaki veriyi tüm Türkiye'deki kullanıcıları ile birkaç gün hatta saatler içerisinde toplayıp müşterilerine teslim edebiliyor. Kullanıcılarına "Sincap" lakabı veren Bounty uygulaması aynı zamanda yeni bir iş kolu da yaratıyor. Özellikle 18 ile 25 yaş arasındaki gençlerden oluşan 50.000'i aşkın sayıda kullanıcıya sahip Bounty uygulamasını, Android ve iOS akıllı telefon sahibi herkes ücretsiz olarak indirebiliyor ve şirketler nezdinde açılan basit saha görevlerini gerçekleştirerek ek gelir elde edebiliyor.

Twentify Kurucu Ortağı İlker İnanç : Twentify'ı, Çağlar Bozkurt ve Tolga Bakkaloğlu ile birlikte, TRPE Venture Partners'tan aldığımız $1.000.000'lık yatırımla Şubat 2014'te kurduk. İlham konumuz Crowdsourcing (kitle kaynak), nicelik olarak büyük sayılardaki insan topluluklarının ortak bir işi yapmak için kullanılmasını ifade ediyor. Günümüzde sürdürülebilirliği hedefleyen şirketlerin ilk öğrenmesi gereken uygulamalardan biri olduğunu düşünüyorum. Çünkü insandan daha değerli hiçbir kaynak yok ve rakiplerinize göre zaman çok değerli. Twentify olarak bizim de kitle kaynağın gücü ve teknolojiden aldığımız ilham ile kurduğumuz bu platform, şirketlere yüksek oranda verimlilik sağlıyor ve aynı zamanda özellikle gençlere ve dışarıda verilen görevleri yerine getirebileceğine inanan herkese ek gelir olanağı sunuyor. Uygulama üzerinde açılan saha görevleri tamamlandıkça, hem şirketlerin talep ettikleri veriler çok kısa bir zaman dilimi içerisinde toplanıyor, hem de verileri toplayan kullanıcılar nakit para kazanıyorlar.

Kurumsal müşterilerimizin kullanımına sunduğumuz bir web panelimiz var. Bu panelde müşterilerimiz projelerini gerçek zamanlı takip edebiliyor, böylece ihtiyaç duydukları an aksiyon alabilme esnekliğine sahip oluyorlar. Toplanan verinin istenilen formatta anlık olarak görülebilme özelliğinin yanı sıra, proje bitiminde yine bu veriyi anlamlandırıp rapor halinde müşterilerimize iletiyoruz. Gıdadan bankacılığa, perakendeden teknolojiye kadar alanında öncü birçok firmaya hizmet veriyoruz. Kurulduğumuz 2014 senesinden bugüne kadar toplamda 35'den fazla markaya, sahadaki 50.000 kadar kullanıcı sayesinde 200'den fazla proje gerçekleştirdik." dedi.

Okuyucu Yorumları