Hackerlere cazip görünmekten vazgeçin!

'Bana bir şey olmaz' diyenlerin yaptığı en temel siber güvenlik hataları...

"Bana bir şey olmaz" demeyin

Antivirüs yazılım kuruluşlarından ESET ve Türk Ekonomi Bankası'nın (TEB) düzenlediği ESET-TEB Kurumsal Bilgi Güvenliği Toplantıları'nın Konya ayağı Hilton Konya Otel'inde yapıldı. Dijital dünyadaki güvenlik riskleri ve çözümleri konusunda kurumları ve kullanıcıları bilgilendirmeyi amaçlayan toplantıya Konya'dan pek çok kurumun temsilcisi ve IT yöneticileri katıldı.

Kolay hedef olmamaya çalışın!

Toplantıda konuşan ESET Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Alev Akkoyunlu, 'bana bir şey olmaz' diyerek, hem bireylerin hem de kurumların siber saldırıların hedefi haline geldiğini oysa temel bazı güvenlik önlemleriyle hackerlere cazip görünmekten kaçınılabileceğini dile getirdi.

Akkoyunlu, dört temel önlemi şöyle sıraladı:

"Öncelikle sosyal medya linklerine güvenmemekle işe başlayabilirsiniz. Sosyal medya hesaplarındaki pek çok link, kullanıcıları sahte ve virüslü sitelere yönlendiriyor ve kişisel ya da finansal bilgileri elde etmeyi hedefliyor. Tıkladığınız linke dikat edin!

İkinci sırada parola problemi var. Basit şifreler, hackerlerin işini kolaylaştırıyor. Banka, online alışveriş ya da mail hesapları için mutlaka ayrı ayrı ve olabildiğince küçük - büyük harfli ve rakamlı şifreler oluşturun.

Üçüncü sırada sistem yamaları yani güncellemeler var. Microsoft Office, Adobe Flash Player ya da Java gibi programlara ilişkin sistem güncellemelerini mutlaka yapın. Zararlı yazılımların pek çoğu güncellenmeyen sistemlerin açıklarını kullanarak iş görür.

Dördüncü olarak; aslında birer bilgisayar olan akıllı cep telefonunuza üçüncü parti aplikasyon mağazalarından kaynağı belirsiz program indirmeyin. App Store veya Google Play gibi güvenlik açısından daha denetimli yerlerden indirmek daha risksiz tercih olur. Bu dört temel konuya özen gösterirseniz, hackerlerin işini zorlaştırmış ve cazip bir hedef olmaktan kurtulmuş olursunuz."

Türkiye'de mobil bankacılık müşterisi iki kat arttı

TEB İnternet ve Mobil Bankacılık Yöneticisi Şahin Gör ise Türklerin dijital ve mobil hayata hızla entegre olduğunu söyledi. Gör, "Online bankacılık gelişiyor ancak özellikle mobil bankacılığa güçlü bir yönelim var. Türkiye'de mobil bankacılık müşterisi, 2014 yılında bir önceki yıla göre iki kat artarak 6 milyon 711 bin kişiye ulaştı. Öte yandan mobil bankacılık uygulamamız CEPTETEB'i kullanan müşterilerimizin %55'i, sadece bu kanalı kullanarak bankacılık işlemlerini diledikleri zaman diledikleri yerden gerçekleştiriyor" dedi. Müşterilerinin beklentilerine cevap vermek için şirketlerin de dijitalleşmesi ve mobil teknolojileri kullanması gerektiğini vurgulayan Şahin Gör, dijitalleşme ile oluşabilecek güvenlik risklerinden korunmanın mümkün olduğunu söyledi.

Okuyucu Yorumları