İş özel hayatına gelince...

Facebook ve Google mahremiyeti hiç sevmiyor. Ama iş Google CEO'sunun özel hayatına gelince...

  • Ali Güngör
Facebook ve Google mahremiyeti sevmiyor
Herkese açılan bilgiler para kazandırıyor

Facebook kullanıcı gizlilik ayarlarını değiştirdi ve daha fazla mahremiyet vaat ediyor. Ama işin aslı böyle mi?

Aslında Facebook, kullanıcıların gizlisi saklısı olmasını sevmiyor. Gizlilik ayarlarında hiç kimseye gösterme seçeneğini seçmeye kalktığınızda hemen bir öneri geliyor "Haydi herkesle paylaş!"

Peki Facebook neden böyle davranıyor? Neden kullanıcı bilgilerinin daha fazla paylaşılmasını istiyor? Cevap basit: Bilgiden para kazanıyor.

Bilgiden para kazanmanın tek yolu bu bilgileri satmak veya dolandırıcılık yapmak değil. Kullanıcılar hakkında daha çok bilgi toplamak ve bunları analiz etmek, ortaya para eden piyasa araştırmaları sunuyor. Reklamların daha etkili bir şekilde hedefe ulaştırılmasını sağlıyor.

Sadece Facebook mu? Hayır, Google da gizliyi saklıyı sevmiyor...

Söz konusu kendi özel hayatı olunca!

Eric Schmidt, elinde Blackberry ile yakalandığında

Facebook herkesle paylaşma önerisini, özellikle Google'da bu bilgiler endekslensin diye istiyor. Google'a rakip de olsa, Google aramalarında Facebook sonuçlarının çıkması için antlaşma imzalayan Facebook, kullanıcılar paylaştıkça kazanıyor.

Google'ın CEO'su Eric Schmidt'in sözlerini de hatırlarsak: "Saklanacak bir şey yapıyorsanız yapmamalısınız. Sadece suçlular korkmalı. Bu sözler biraz sert ve rahatsız edici, mahremiyet ille de suçla mı bağdaştırılmalı? İnsanlar seçtiklerini paylaşmakta, seçtiklerini paylaşmamakta özgürdür. Ama elbette işin ucunda reklam gelirleri olunca objektivite çöpe gidiyor.

Google'ın patronu daha önce eşinin ismini, kendisinin iş dışındaki aktivitelerini ve hisse satarak sağladığı kazancı haber yapan bir ajansı, 2005 yılında kara listeye almıştı. Sormak gerekiyor: "Sadece yapılmaması gereken bir şeyler yapanlar mı saklanmak istiyor?"

Okuyucu Yorumları

Toplam 7 Yorum

çok güzel bir yazı, çok önem verilmesi gereken bir yazı

ikiside hayatımıza gırmıs gunluk yasantımızın bır parcası halıne gelmıs fırmalar fakat bır o kadarda tehlıkelı...Kesınlıkle ıkı fırmayada guvenmıyorum ve gerekmedıkce fazladan bılgıde vermeyı tetrcıh etmıyorum ozellıkle facebookta

ben kulanmıyorum hicbir bilgide vermek zorunda kalmıyorum.

güzel soru chip

Microsoft - Google - Facebook = Bermuda Şeytan Üçgeni

Tüketici eğilimlerimizi büyük reklam danışma şirketlerine resmen pazarlıyorlar. Hakları var mıdır, yok mudur onu hukukçular daha iyi bilirler.

evet bu soruyu herifin kendisine sormak lazım.

"Microsoft - Google - Facebook = Bermuda Şeytan Üçgeni"
diyen elaman acaba ne kullanıyor? İnterneti kullanmayın siz fazla sizlere.

Google gelirsek, Eric Schmidt ayıp etmiş. Demekki görevinin yükünü kaldırabilecek seviyeye gelememiş. Çok antisempati çeker bu sözlerle.

Sen de yorum yaz