Jeep Wrangler çarpışma testi, bir kez daha hayal kırıklığı ile sonuçlandı

Jeep Wrangler'ın son çarpışma testi, bir kez daha hayal kırıklığı yaratan bir sonuçla noktalandı.

Jeep Wrangler'dan hayal kırıklığı yaratan çarpışma testi

Otoyol Güvenliği Sigorta Enstitüsü (IIHS), taşıtları ABD federal hükümetinin yaptığından çok daha sıkı çarpışma testlerinden geçiren kar amacı gütmeyen bir kuruluş olarak tanımlanabilir. Çeşitli çarpışma türlerinde tek bir aracın güvenliğine daha genel bir bakış oluşturmayı amaçlıyor ve En İyi Güvenlik Seçimi ödülleri bol miktarda ilgi çekiyor. Ancak bazen testler, araç üreticileri için pek de iyi gitmeyebiliyor.

Geçtiğimiz hafta IIHS tarafından yayınlanan yeni bir videoda 2022 Jeep Wrangler Unlimited'ın çarpışma testlerinden biri sırasında devrildiği görülüyor. Bu videoda Wrangler, özellikle ön tarafta neredeyse sıyıran bir darbeyi simüle eden zorlu bir test olan sürücü tarafında dar örtüşmeli çarpışma testinden geçiriliyor. Videodaki Wrangler Unlimited, çarpışma cismi ile temas ettiğinde, yolcu tarafına doğru devriliyor ve durana kadar kaymaya devam ediyor.

Bu durum yüzünden 2022 Wrangler Unlimited bu testten Marjinal derecesi alıyor. IIHS'nin En İyi Güvenlik Seçimi ödülüne hak kazanmak için tabii ki yeterli değil.

IIHS'nin blog yazısında belirttiği gibi, bu devrilmeler, çıkarılabilir gövde panelleri olan ve yan perde hava yastıkları olmayan bir araçta büyük bir güvenlik sorunu olan yolcunun fırlama riskini artırabilir.

Yine de IIHS’nin belirttiği üzere Wrangler Unlimited bazı alanlarda takdire şayan performans da gösterdi. Yolcuları çevreleyen güvenlik kafesi iyi durumda kaldı ve aracın kısıtlamaları test mankeninin vücudunun çok fazla istenmeyen hareket yapmasını engelledi.

IIHS'nin blog gönderisine göre, Jeep'in ana şirketi Stellantis, sürücü tarafındaki dar örtüşmeli çarpışma testi sırasında devrilebileceğinin ilk kez fark edildiği 2019'dan beri bu özel test sonucunu önlemek için çalışıyor. Enstitü belirli bir yılda üretilen her aracı test edemediğinden, otomobil üreticileri doğrulama için IIHS'ye kendi testlerini gönderebilir ve Stellantis'in kendi sunduğu 2019 Wrangler Unlimited testinde herhangi bir devrilme durumu bulunmuyordu. Ancak, müteakip bir IIHS denetimi devrilme ile sonuçlandı.

Bir Stellantis sözcüsü tarafından e-posta ile yapılan açıklamada, "24.000'den fazla konfigürasyonda mevcut olan dört kapılı Jeep Wrangler, tüm federal güvenlik standartlarını karşılar veya aşar ve haber kuruluşlarının ve tüketici savunucularının beğenisini kazanmaya devam eder" dedi ve devam etti: "2017'deki tanıtımından bu yana mevcut model, tasarımdan kapasiteye ve artık değere kadar değişen özellikler için iki düzineden fazla ödül kazandı. Stellantis bu son sonucu inceliyor."