Koç Holding İle Siemens’in E-İşbirliği

Koç Şirketler Grubu’nun kullandığı Promena e-satınalma platformu, Siemens’in e-pazaryeri “SieM@rket” ile entegre edilerek elektronik satış (B2B) işlemlerine başlandı.

Koç Holding İle Siemens’in E-İşbirliği

Türkiye’de bir ilki gerçekleştiren e-iş projesinin 1 Ağustos 2005 tarihinde hayata geçmesi ile Koç Holding kuruluşları ile Siemens arasında elektronik ticaret alanında Türkiye’deki en büyük B2B ağı oluştu.

Elektronik satınalma sitesini 2002 senesi sonunda devreye alan Promena, Koç Topluluğu içinde yer alan 70’in üzerinde firmanın satınalma işlemlerini ortak bir e-platformda merkezileştiriyor. 2003 yılının Aralık ayında lansmanı yapılan Siemens A.Ş.’nin elektronik pazaryeri SieM@rket ise (www.siemens.com.tr/siemarket) Siemens’in tüm ürün ve hizmetlerini çok fonksiyonlu bir yapıyla müşterilerinin hizmetine sunuyor. Ağustos 2005 itibariyle 3000’e yakın kullanıcısı olan SieM@rket üzerinden gerçekleştirilmiş bulunan e-satış hacmi 20 milyon Euro’ya yaklaşmış bulunuyor.

Promena Satınalma Sistemi’yle gerçekleştirilmiş olan entegrasyon sayesinde Koç Grubu Şirketleri SieM@rket’te bulunan ürün ve hizmetleri elektronik ortamda satın alabiliyorlar. Fiyat ve ürün değişikliklerinin on-line olarak bildirildiği ve ürün kataloglarının sürekli güncel tutulduğu bu sistem sayesinde Koç Grubu’na bağlı bir şirketin yetkili satınalma uzmanı mevcut katalog üzerinden ihtiyaçlarını belirledikten sonra siparişini Promena sisteminde açıyor. Elektonik ortamda SieM@rket’e ulaşan siparişler Siemens’in kurumsal kaynak planlaması (ERP) sistemi olan SAP’de otomatik olarak oluşturuluyor. Sipariş onayları da Promena Sistemi'ne yine elektronik ortamda ulaşıyor. Sürecin geri kalan kısmı normal satış ve sevk süreçlerini takip ediyor.

Şirketlerin tedarik zinciri sürecinin (SCM) ERP yapısı içinde tedarikçi ve müşteri ile entegrasyonun önem kazandığı günümüzün e-iş anlayışına tam bir örnek teşkil eden bu proje ile bir taraftan ERP alt yapısı geliştirilirken, diğer taraftan da önemli bir iş süreci olan müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) platformuna da bilgi akışı sağlanıyor. Siparişle ilgili bilgilerin konvansiyonel yöntemler yerine e-iş platformu üzerinden değişik formatlarda (XML, CSV, FTP vb.) ERP üzerinden müşteriye ulaştırılması ve müşteri verilerinin sürekli güncellenmesi satış süreçlerinde birçok optimizasyonu da beraberinde getiriyor. Koç Grubu ve Siemens uzun yıllardır süren işbirliklerini e-iş teknolojisinin sağladığı imkanlarla böylece bir adım daha ileriye taşıyorlar.

Okuyucu Yorumları