Microsoft'un önemli servisi isim değiştiriyor

Microsoft, hiç istemese de, bu önemli servisinin adını değiştirmek zorunda kalabilir. Ama sadece...

İngiltere'den SkyDrive'a yasak!

İngiliz mahkemeleri, Microsoft'un bulut depolama hizmeti SkyDrive'a yasak getirdi. Bu gelişmenin sebebi ise İngiliz televizyon kanalı Sky'ın mahkemeye başvurması.

İngiliz Sky televizyonu, Microsoft'un SkyDrive servisinin onların bir hizmetiymiş gibi algılandığını ve markasına zarar verdiğini iddia ederek açtığı davayı kazanınca, Microsfot'un İngiltere'de bu hizmeti verebilmesi için tek yol kaldı: Servisin adını değiştirmek.

Microsoft şimdi SkyDrive'ın ismini NewDrive olarak değiştiriyor. Ancak bu değişiklik sadece İngiltere'de geçerli olacak ve NewDrive.live.com adresine girip depolama hizmetine ulaşmak isteyen İngiliz kullanıcılar, Microsfot'un ABD'deki Skydrive.live.com adresine yönlendirilecekler. Yani, yapılan iş, basit bir alan adı yönlendirmesinden fazla değil.

Her ne kadar biz ihtimal vermiyor olsak da, Microsoft'un gündeminde, servisin ismini sadece İngiltere'de değil, tüm dünyada değiştirmek gibi bir olaslığın bulunduğu da iddia ediliyor. 

Cem Şancı

Okuyucu Yorumları

Toplam 16 Yorum

bunu öğrendiğimiz iyi oldu. bundan sonra ingilteredeki evimizden skydrive a girerken bu hizmetin sky tv ye ait olmadığını bileceğiz

@27 Kas 2013 18:56 Senin paşa gönlüne göre haber mi yapacaklar. O zaman patent haberlerini de yayınlamasınlar, bilim haberlerini de, gelişme aşamasındaki teknolojilerin haberlerini de. Bir dakika! geriye haber kalmadı.

çok saçma bir sebeb skydrive bir kanal ile nasıl bağdaşır.

@27 Kas 2013 18:59 İngilizce olarak düşünürsen bağdaşıyor. Sky kanalı böyle ekler kullanıyor. SkyDrive dediğin zaman Sky'ın arabalarla ilgili bir kanalı gibi anlaşılıyor.

Hahaha microsfot iyiymiş.

Tüm dünyada değiştirmesine gerek duyulucak bir durum yok gibi haberde,ben şahsen böyle bir isim değişme olayını microsoftun yapıcağını sanmıyorum.

@volkan yörük Sadece Ingiltere.

hala diyoruz "mikrosfot(!)" bilerek mi haberlerinizde yazıyorsunuz :D

benzer bir şey yıllar önce gmail ile yaşanmıştı bir alman firması gmail ismiyle mail veriyordu o yüzden almanyada gmail.com yerine mail.google.com'dan giriliyordu. firma ile anlaşıp isim hakkını alır sonunda

Newdrive nedir ya düzgün bi isim bulup dünya çapında değiştirmelerdi bence..

skydrive güzel yaaa sadece ingiltereye özel olarak değişsin..ayrıca newdrive nedir yaaa

Yine microsfot yine

windrive daha iyi aslında

Microsfot da Microsfot :D

bence bulut depolama için daha akılda kalıcı tek kelİme seçilmeli. İcloud mükemmel bir isim. Veya marka adı arkasına google drive yandex disk gibi.

Windows drive?

Sen de yorum yaz

 


CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir