MS: Win 7'yi USB bellekten kurabilirsiniz

Windows 7'yi USB bellek üzerinden kurmaya ne dersiniz? MS'in bu aracını indirin; hayal gerçek olsun!

  • Halil Mollaoğlu
MS: Win 7'yi USB bellekten kurabilirsiniz
Windows 7'yi USB'den kurun: Hem daha hızlı hem de daha pratik.

Microsoft, Windows 7'yi USB bellek veya harici disk üzerinden kurmayı mümkün kılan minik bir program yayımladı. "Windows 7 USB/DVD Download Tool" ismindeki araç sayesinde DVD sürücüsü olmayan kullanıcılar (örneğin netbook sahipleri) Windows 7'yi USB bellek üzerinden kurabilecek. Elbette DVD sürücüsü olan kullanıcılar da optik sürücüye göre çok daha hızlı gerçekleşen bu kurulum yöntemini kullanabilir.

Microsoft tarafından sağlanan araç bir ISO dosyası içindeki kurulum dosyalarını istenilen medya türüne aktarıp sürücüyü önyükleme yapabilir hale getiriyor. Araç Windows XP, Vista ve Windows 7 altında kullanılabiliyor. Aracın çalışabilmesi için Microsoft .NET Framework 2.0 veya üzerinin sistemde kurulu olması gerekiyor. Şayet .NET Framework sistemde yoksa araç kurulum sırasında sizi yönlendirerek eksik bileşeni indirip sisteminize kurmanızı sağlıyor.

Kullanacağınız USB belleğin en az 4 GB depolama alanı sunması gerektiği de ekleniyor. İşlem sırasında USB sürücünüz formatlanacağından içindeki verileri yedeklemeyi unutmayın.

Editörlerimizden Recep Baltaş'ın detaylı açıklaması eşliğinde aracı nasıl kullanmanız gerektiğini buradan öğrenebilirsiniz.

Download: Windows 7 USB/DVD Download Tool

Okuyucu Yorumları

Toplam 20 Yorum

"Elbette DVD sürücüsü olan kullanıcılar da optik sürücüye göre çok daha hızlı gerçekleşen bu kurulum yöntemini kullanabilir."

Bu eger FlashDisk cok hizli ve pahali bir modelse gecerli, aksi durumda DVD'den daha hizli kuruluyor.

Deamon tools benzeri programla sanal dvd sürücüsü oluşturup windows 7 yi direk hdd den kurmak varken microsoft insanları neden boş yere uğraştırıyorki?

iyi olmuş bu olmadan biraz yani ortalama 5dk alıyordu partiton ayarıfln filan iyi olmuş :)

Vista ve Win7 de zaten usb diske veya harici hdd ye iso dosyasını yazdırdığımızda usbden bu işletim sistemlerini kurmak mümkün ama xp içn böyle birşey yok..
Bu aracın xp için olanı var mı acaba?

reactor doğru söylüyor hem betayken hem rtm'ken sadece isoyu flasha çıkararak kurdum. Hatta rtm'ken isodan yazdırılmış dvdyi flasha kopyalayıp kurdum. Büyük ihtimal bu araç bizim yaptığımız flashı formatlayıp isoyu flasha çıkarmaya yarayan bir scripttir. Çünkü bazı ülkelerde kişiler tarayıcı alınca monitör ekranının tarama yapabileceğini zannediyorlar. (Gerçek bir olaydır, abartma yoktur.) Bu kişiler için flashı formatlayıp isoyu flasha çıkartmanın ne kadar zor bir şey olduğunu düşünün.
Son olarak çift çekirdekli 1 gb ramli bir bilgisayara windows 7 15 mb/s yazma hızlı flashla 14 dakikada kuruluyor. Kurarken merak edip hesaplamıştım. Bu flashlar readyboost destekleyecek kadar hızlılarsa yeterli, çok da pahalı değiller.

reactor yazmış:
Vista ve Win7 de zaten usb diske veya harici hdd ye iso dosyasını yazdırdığımızda usbden bu işletim sistemlerini kurmak mümkün ama xp içn böyle birşey yok..
Bu aracın xp için olanı var mı acaba?

UltraISO 8'in menusunde bu ozellik mevcut.
Istersen linux'ta yaparsin.

reactor bide tam okusan xp içinde olup olmadığını anlıcan zaten :)

Deamon tools benzeri programla sanal dvd sürücüsü oluşturup windows 7 yi direk hdd den kurmak varken microsoft insanları neden boş yere uğraştırıyorki?
------------------------------------
Kuruluma nasıl geçiyorsun da hddden kuruyorsun:)
o dediğin windowstayken yükseltme işleminde olur.

"Deamon tools benzeri programla sanal dvd sürücüsü oluşturup windows 7 yi direk hdd den kurmak varken microsoft insanları neden boş yere uğraştırıyorki?"

Yok artık d..e diyorum sana sevgili Chip Online Ziyaretçisi.
Bir çok kişinin işine çok yarıyacak bir program yapmışlar ama kötülemek adına bunu bile gereksiz bir araç yapmışsınya bravo.

Eğer bilmiyorsan söylemekte fayda var microsoft bunun gibi küçük yazılımları her zaman yayınlıyor ve şirketteki bütün elemanlarını buna vermiyor.Yani bu yazılımları yazan kişilerin işleri ayrı windowsu geliştirenlerin işleri ayrı, bütün microsoft el ele tutuşupta ufak bir yazılım çıkartmak için çalışmıyorlar.Yani microsoft tek bir kişiden ibaret değil.

teşekkürler chip güzel bir bilgilendirme.
Eklemek istediğim ise bazı arkadaşlarımızın hiç bir şeyden haberdar olmadığı halde biliyormuş gibi atıp tutmaları. DVD nin belirli bir hızı var fakat usb (2.0) den kurulum çok daha hızlı oluyor ve olacaktır. işin ilginç tarafı bazı acer bilgisayarlarda usbler windows açılana kadar 1.1 olarak çalışıyor ve DVD ye oranla daha yavaş kurulum oluyor. deamon tools ile öneride bulunan arkadaşıma bir sorum var; işletim sisteminin göçtüğü durumda yada hiç çalışmadığı durumda bir netbookta deamontools ile nasıl kurmayı düşünüyorsunuz? imkansız:) bir arkadaş XP için sormuş :D biz teknolojinin yeni gözdesi windows 7 den bahsediyoruz arkadaş hala XP hayallerinde:) kesin senin doğan görümlü şahinin de vardır :)

ultraiso programıylada aynı işi yapılıyordu zaten , geç kalınmış

xp için olanı var buldum ve yapmıstım ama ismi aklıma gelmedı googldan taratırsan bulursun bende öyle yapmıstım zamanında

Konuyla ilgili bir de rehber hazırladık.

http://www.chip.com.tr/forum/windows-7-rtm-usbdvd-download-tool-tr-de-ilk_t134899.html

CHIP

Bende onu indirdim ama ne işe yaradığını bilmiyordum :)) Vee dün bu konuyu arıyordum çok işime yarayacak Teşekkürler Chip..

daemon tools mu?
puhaahahahaaa

:D çok işe yarayabilirde hiç bir işe yaramazda virtual pc ye cd takmadan kurdum :D daemon tools saolsun bu programı seviyorum.daha öncede pardus-ubuntu-ve xp sp3 kurmuştum.

ya ne gerek var boyle seylere :D saka bi yana ben zaten ilk 16385 untouched rtm cıktıgından beri zaten usb den kuruyorum.
usb diski ntfs olarak formatla, active partition yap sonra da dvd içeriğini olduğu gibi at. bazı durumlarda boot sector yazmak gerekebiliyor... :)

"UFDUtility" adlı programla ben bunu nerdeyse 1 yıldan beri yapıyorum zaten :D microsoft biraz geç kalmış.. şunuda söylemeliyim ki microsoft'un bu programın dan daha kullanışlı

windows xp,usb den kurulum için de böyle kolay uygulama var mı?

link uçmuş

Sen de yorum yaz

 

CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda
Apple Store
Google Play

Turhost

İlginizi çekebilir

 

 

Turhost