Antik çağlardan günümüze oyun dünyası

Oyun dünyasının geçmişini, bugün oynadığımız oyunların atalarını ayrıntılarıyla araştırdık.

Bilgisayarda ilk adımlar

Bilgisayarda ilk adımlar
Massachusetts Teknoloji Enstitüsü'nden üç genç öğrenci kafa kafaya verdiler ve SpaceWar ortaya çıktı.

1958 yılında, yani ABD hükümetinin internetin temeli sayılan ARPA projesine başlamasından kısa bir süre sonra, William A. Higinbotham, Brookhaven Ulusal Labratoarları'nda çalışanların sıkılmasını önlemek için osiloskop ile oynanabilen bir tenis oyunu geliştirdi. Bu oyun ilk bilgisayar oyunu olarak tarihe geçmiştir. Higinbotham, meslektaşı Robert V. Dorak'ın yardımları ile üç hafta üzerinde çalışıp, bitirdiği oyuna Tennis for Two (iki kişilik tenis) adını verdi. Fakat Higinbotham bunun gerçek bir icad olduğunu düşünmediği için patentini alma ihtiyacı duymamıştı.

1961 yılında Massachusetts Teknoloji Enstitüsü'nden üç genç öğrenci kafa kafaya verdiler ve bir bilgisayar oyunu yapmaya başladılar. O zamanki teknolojinin izin verdiği koşullarla sınırlı olarak geliştirilen ilk oyun, sınırlı yakıta sahip iki uzay gemisinin birbirlerini avlamaya çalışmasından ibaretti. Oyunun baş programcısı olan 25 yaşındaki Steve Russell oyuna Spacewar adını verdi; ama o da Higinbotham gibi patent almayı düşünmedi bile. Çünkü zaten oyunu oynayabilmek için o dönem sadece büyük devlet dairelerinde ve üniversitelerde bulunan, bir buzdolabı büyüklüğünde ve yaklaşık 120.000 dolar değerinde bir bilgisayara ihtiyaç duyuluyordu.

Bütün bunlar olup biterken, 1951 yılında ilk bilgisayar oyunu fikrini ortaya atan Ralph Baer boş durmamış ve yedi farklı oyun geliştirmişti. Tabii ki hepsi, şu anki oyunlara göre çok basit oyunlardı. İlk oyun, birbirini kovalayan iki noktanın macerasıydı. Ateş etmeli oyunların da bulunduğu bu seriyi Ev Oyun Televizyonu olarak adlandırdılar ve 1966 yılında ilk kez görücüye çıkardılar. 1968 yılında da Baer ilk kez bir bilgisayar oyunu için patent aldı.

Ticari olarak satışa sunulan ilk oyun, basit bir tenis oyunu olan Odyssey oldu. William A. Higinbotham, 1972 yılında ilk patentini alarak Odyssey'i satışa sundu.

Odyssey'in Magnavox firması tarafından piyasaya sürdüğü yıllarda, Nolan Bushnell kızının odasını atölyeye çevirerek Spacewars'ın gelişmiş bir versiyonunu üretmeye başladı. Bushnell'in Computer Space adını verdiği oyununu Nutting Associates satın aldı ve projenin daha da geliştirilmesi için Bushnell'i kadrosuna dahil etti. Computer Space 1971 yılında piyasaya sürüldü fakat beklenen başarıyı yakalayamadı. Computer Space oyuncular tarafından çok karşmaşık bulunmuştu.

Odyssey'i de inceleyen Bushnell, oyunun sıkıcı olduğu ve Computer Space'e rakip olamayacağı görüşündeydi. Buna rağmen iyi gitmeyen satışlar nedeniyle yeni bir oyun üzerinde çalışmaya başladı. Fakat tüm işi kendisinin yaptığını söyleyerek Nutting Associates'in üçte bir hissesinin kendisine verilmesi istedi. Nutting bu talebi geri çevirince, Bushnell de firmadan ayrıldı.

Okuyucu Yorumları

Toplam 10 Yorum

güzel bir yazı...

Güzel bir yazı idi...Yanlız 1999 yılında çıkan half-life oyununa değinilmeliydi sanki

"Ama şunu unutmayın: Bugün siz nasıl bu yazıyı okuyorsanız ve yeni nesil oyun teknolojilerinin keyfini sürüyorsanız, birkaç yıl sonra çocuklarınız da PlayStation 3 ve grafik harikası oyunlara gülümseyerek bakacak, ne kadar şanslı olduklarını konuşacaklar..."

Gerçekten MükemmeL...

Gelecekte oyunların içindeymişcesine oyunlar oynanacak,ekrana bakarak değil bizzat oyunun içine girilecek o hissi alacaksınız.özel 3d oyun odaları olacak.

"Ama şunu unutmayın: Bugün siz nasıl bu yazıyı okuyorsanız ve yeni nesil oyun teknolojilerinin keyfini sürüyorsanız, birkaç yıl sonra çocuklarınız da PlayStation 3 ve grafik harikası oyunlara gülümseyerek bakacak, ne kadar şanslı olduklarını konuşacaklar..."

Gerçekten MükemmeL...

Her zaman oyunu güzel yapan grafikler ve sahip olduğu teknoloji değildir, çoğu zaman eski oyunlardan aldığım hazzı yeni oyunlardan alamıyorum.

Game Boy, commodore, amiga bunlar üstün körü geçilmiş daha çok konsol makineleri üzerine gidilmiş halbuki o zamanlar konsoldan çok kullanırdık bu cihazları..

gerçekten harika bir yazı olmuş bütün oyun dünyası hakkında bilgi veriyor
teşekkürler

Teknoloji geliştikçe sona yaklaşacağız ve bunları üretmek için Dünya'daki sınırlı kaynakları tüketeceğiz en sonunu siz tahmin edin Dünya Game Over...

yazı çok güzeldi teşekkürler chip.

yazı güzel de bir de kaynak belirtseniz daha ayrıntılı bilgiler alabilsek?

yazıyı hazırlayan kim ve kaynaklar neler belirtilse harika olurdu. çok güzel bir derleme olmuş.

Sen de yorum yaz

 



CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir