Panasonic, çalışanlarını müşterisi yapıyor!

Panasonic, krize karşı yeni müşteri arayışında. Ama bunun için çok uzağa gitmeye pek niyetli değil.

Müşteri bulma sanatı!

Global teknoloji pazarının önde gelen isimlerinden biri olan Panasonic, devam etmekte olan ekonomik krize direnmeye çalışan şirketlerden sadece biri. Ancak Panasonic, etkisini fazlasıyla hissettiği ekonomik krizden en az zararla kurtulmak için farklı yolları deniyor. Bunlardan biri de çalışanının işine son vermek yerine çalışanlarını kendi ürettiği ürünleri satın almaya zorlamak!

Japon medyasına bu konuyla ilgili bir açıklamada bulunan Panasonic yetkilileri, şirketin yönetici seviyesinde bulunan 10.000 çalışanına kendi ürünlerinden birini alması yönünde talimat verdiklerini duyurdu. Satış hacminin küçülmesiyle birlikte yeni arayışlara giren Panasonic, böylece kendi çalışanlarını harekete geçirerek krizden en az zararla kurtulmak niyetinde.

Elbette Panasonic çalışanlarının bulundukları konumları da alacakları ürünlerle doğru orantılı olacak. Buna göre, en üst düzey yöneticilik yapan Panasonic çalışanlarının, en az 2.200 Dolar değerindeki ürünleri satın alması beklenirken, daha düşük seviyelerdeki yöneticilerin ise yaklaşık 1.100 Dolar seviyelerinde bulunan Blu-ray oynatıcı, televizyon ya da buzdolabı satın alması sağlanacak.

Yıllık zararının 4 milyar Doları bulacağını hesaplayan Panasonic, çalışanları arasında bu kampanyayı başlatmasına rağmen, bu yıl içinde dünya genelindeki 15.000 çalışanının da işine son vermekten geri kalmayacak.

Okuyucu Yorumları