PS3: Yapabiliriz ama yapmamalıyız!

Sony'den garip bir açıklama: PlayStation 3 en kralını da yapabilir; ama yapmamalı...

Yapabiliriz ama yapmamalıyız!

Gün geçtikçe artan üç boyutlu televizyon sayısı, konsol dünyasında da etki göstermeye başladı. Sony, "PS3 3D 1080p görüntü elde edebilir ama yapmamalı" diyerek bir anda ilgiyi üzerine çekti.

Çünkü normal bir 1080p görüntü; 1920'ye 1020 gibi bir çözünürlük boyutu taşıyor ve bu işlemi yapmak için neredeyse 2,1 milyon piksel kullanıyor. Diğer taraftan 720p çözünürlükse 1280'e 720 oranında bir çözünürlük kullanıyor ve bu işlem için 922,000 piksel kullanıyor; yani neredeyse yarısını.

3D işlemlerse durumu bir hayli zorlaştırıyorlar. Çünkü sahte derinliği sağlayabilmeleri için cihaz üzerindeki iki farklı sistemi bir anda kullanmak zorunda kalıyorlar.

Sony mühendisinden karmaşık açıklamalar...

Sony mühendisinden karmaşık açıklamalar...

İsmi verilmeyen bir Sony mühendisinin yaptığı açıklamaysa durumu şöyle özetliyor; " İki görüntüyü aynı anda render'lamak donanım için çok zorlayıcı olabileceği gibi aynı zamanda da ihtimalleri sınırlayabilir. Her sahne iki kere render'lanmalı, bazı durumlarda sahne atlama aralıkları çok geniş olmalı ve gereğinden çok daha fazla sayıda piksel kullanılmalıdır."

3D 1080p yapısının en azından 1920'ye 2190 gibi bir çözünürlükte çalışacağını hesaplarsak, yakın gelecekte herhangi bir 1080p 3D oyun beklemek hayalden öteye gitmeyecektir. Yine de 720p üzerinden yapılabilecek birçok optimizasyon beklemede.

Okuyucu Yorumları