Spor oyunlarında gerçekten farklı yenilik

Her yıl yenisi çıkan spor oyunlarına bu defa gerçekten farklı ve etkili bir özellik geliyor...

Spor oyunları bütün dünyada en popüler oyunlar arasında yer alıyor. Bu oyunların her sene çıkan yeni sürümleri arasında genellikle pek az fark bulunuyor. Buna karşın müthiş satış rakamlarına ulaşan oyunların, yeni sürüm satmaktaki en büyük sırrı belki de güncellenen sporcu listeleri ve takımların durumları oluyor.

Bununla birlikte gerçek hayatta sporları etkileyen hava koşullarına oyunlarda pek dikkat edildiği söylenemez. En azından Madden NFL 10' kadar diyebiliriz. Türkiye'de geniş bir kitlesi bulunmayan ama özellikle Amerika'da oldukça yaygın bir oyun olan Madden, bir Amerikan futbolu oyunu. Amerika'da çok popüler ve oyuncular gelişmiş grafikler ve fizik hesaplamalarının yanında gerçekçi hava şartları görmekten memnun oldular. Ama asıl ilginçlik bundan sonra başlıyor...

Gerçek hayattaki hava durumu oyunda da olacak!

Bu oyunun en son sürümünde gelişmiş fizik efektlerinin yanı sıra, saha koşullarını etkileyen ve bütün maçın sürprizlerle dolmasını sağlayan gelişmiş hava koşulları yer alıyor. Başarılı grafiklerle birleşen bu yeni hava durumu özelliği, internete bağlı Xbox 360 ve PS3'lerde çok daha ilginç bir özellik sunuyor: gerçek hava durumu güncellemeleri. Bu özellik sayesinde oyuncular Amerika'yı vuran fırtınaların etkisini maçlarda hissedecek.

Maçlarda hava sıcaklığı sporcuların yorulma hızı gibi etkenleri belirleyecek. Rüzgar hızı ve yönü topun gidişini etkileyecek. Son üç yılın maçlarını oynayan oyuncular artık tarihi olarak doğru takım ve sporcuların yanı sıra doğru hava koşullarında maçları yeniden yaşayabilecek.

Ali Güngör

Okuyucu Yorumları

Toplam 7 Yorum

güzel olur güzeel

Tek kelimeyle süpermiş ;)

Bizim spor anlayışımız futboldan ibaret olduğu için diğer sporlar fazla rabet görmüyor.Oysa Spor deyince ata spolarımızdan başlayarak,motor sporları,olimpiyat sporları... vb. şeklinde gidiyor.

bu yöntemi zaten microsoft un flight simulator serilerinde yıllardır kullanıyorduk.

Bi başlangıç olarak gayet heycan verici. Fifa Pes gibi oyunlardada görücez demekki bu özellikleri...

iyy bir gelisme.ilede futbolada koysunlar . bu sistemi oyun sirasinda biz belirleyemeyecekmiyiz.bence saha ,takim secimi yaparken hava secimide yapabilirsek (aslinda var ama oyuna oyuncuya etkisi yok gibi ) harika olur yoksa pekte cekici degil.ben 2 gunde futbolda 1 sezon bitiriyorum .ole olursa tum sezonu yazinmi oynicam :)

süper ya gerçekten bu sefer rekor kıracak bir şey yapmışlar. Türkiye'de ki kitlesini arttırabilecek bir özellik. Bunu ileriki zamanlarda PES FIFA gibi oyunlarada eklerlese artık spor oyunlarının önüne geçilebileceğine inanmıyorum!!!

Sen de yorum yaz

 



CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir