Bilgisayar çağının peri masalları

Ücretsiz Tales Animator programıyla kolay bir biçimde karakter animasyonları hazırlayabilir, bu animasyonları ilginç karakterler, arka planlar, ses dosyaları ve konuşmalarla zenginleştirebilirsiniz.

Bilgisayar çağının peri masalları (Sayfa 3)

Bu bilgiler eşliğinde, ön plana uygun biçimde hazırlanmış “Papatya. Bmp” dosyasını eklemek için kullanacağınız komut şu şekilde olmalıdır:

Foreground papatya.bmp

Animasyona başlık ve yazı eklemek

Şu anda yeterince esneklik sağlayamasa da, Tales Animator hazırladığınız animasyonlara başlık eklemenize izin veriyor. Bu komutu açıklamak için şöyle bir örnek verebiliriz:

Rabbit Emre
Background Forest
Emre appears at (100,590)
Title "Merhaba Dünya!"
Emre goes to (700,590)

Bu örneğin ilk üç satırında önceden öğrendiğimiz komutları kullandık. İlk defa karşılaştığınız Title komutu ise animasyon içerisinde başlık göstermek için kullanılıyor. Son satırdaki goes to (x,y) biçimindeki komut, karakterin bir yerden başka bir yere hareket etmesini sağlıyor ve bu komuta daha sonra tekrar döneceğiz.

Bu noktada dikkat etmeniz gereken şey, son satırdaki işlemin gerçekleşmesi için öncelikle başlığın ekrandan silinmesi gerektiğidir. Kısacası, “Merhaba Dünya!” biçimindeki başlık 2 saniye boyunca ekranda gözükecek ve daha sonra ilgili karakter hareketine başlayacaktır. Eğer başlık gözükürken, aynı zamanda karakterin de hareket etmesini isterseniz kullanacağınız komut şu şekilde değişecektir:

Rabbit Emre
Background Forest
Emre appears at (100,590)
Title "Merhaba Dünya!"
meanwhile Emre goes to (700,590)

Bu sırada, başlığın standart olarak görüntülenme süresi 2 saniyedir. Bu süreyi değiştirmek için kullanmanız gereken komut şu şekildedir:

Title "Kırmızı Başlıklı Kız" duration 5

Bu örnekte yer alan duration 5 ifadesi sayesinde, başlık ekranda 5 saniye boyunca gözükecektir. Bu arada, başlıklarda Türkçe karakter kullanmanın sorun yaratmadığını da hatırlatalım.

Karakterin sahne içinde hareket etmesi

Animasyon hazırlarken en çok ihtiyaç duyacağınız işlevlerden bir tanesi de kullandığınız karakterlerin sahne üzerinde hareket etmesi olacaktır. Tales Animator bu konuda iki farklı komutu destekliyor. Bu komutlardan ilkini şu şekilde örnekleyebiliriz:

Grandpa Dede
Dede appears at (100,500)
Dede moves to (650,500) speed 10

Bu tip bir komut kullandığınızda, ilgili karakter sizin belirlediğiniz iki nokta arasında kayacaktır. Son satırdaki moves to (x,y) biçimindeki komut, seçtiğiniz karakterin belirli iki nokta arasında yer değiştirmesini sağlıyor. Bu komutun sonundaki speed parametresi ise bu hareketin hızını belirliyor. Speed parametresinden sonra kullanacağınız sayı, ilgili karakterin bir saniyede kaç piksel yer değiştireceğini gösteriyor. Bu örnekte yer alan moves to (x,y) biçimindeki komutun yaratacağı etki, yürümekten ziyade uçarcasına bir kayma hareketini andıracaktır. Eğer animasyonunuzda kendi belirleyeceğiniz bir karakterin bir noktadan başka bir noktaya yürümesini istiyorsanız, şu örneği dikkatle incelemelisiniz:

background summerhouse
Grandpa Dede
Dede appears at (670,520)
Dede goes to (100,600) speed 30
legspeed 0.3

Bu örneği Tales Animator içerisinde kullanırsanız, ilgili karakterin (670,520) konumundan (100,600) konumuna yürüyerek (ayaklarını hareket ettirerek) gittiğini görürsünüz. Bu örnekte, ilgili karakter speed parametresi sayesinde saniyede 30 piksel yer değiştirecektir. Örnekteki legspeed parametresi ise ilgili karakterin yürürken, adımlarını ne kadar hızlı attığını belirliyor. Bu arada, bu tip bir örneğin değişik karakterler üzerinde değişik etkiler oluşturabileceğini hatırlatmalıyız. Örneğin bu komutları Butterşy (kelebek) karakteri için kullansaydık, kelebek uçarak (kanatlarını hareket ettirerek) yer değiştirecekti.

Okuyucu Yorumları

İlk yorum yapan siz olun
Sen de yorum yaz


CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir