Bu sözler sanki biraz ağır kaçtı...

Oyunlar hakkında çok şey yazılıp çizildi ama bu seferki sözler sanki biraz ağır kaçmış gibi...

Bu sözler sanki biraz ağır kaçtı...
Konuşma BBC Radyosunda yayınlandı...

Oyun sektörüne uzun zamandır medya ya da sektör dışından bir saldırı gelmiyordu. Pek tabi bu sessizliğin bir sınırı olduğunu hepimiz biliyorduk ve gecikmiş de olsa, oyunlar hakkındaki yeni bir iddia ile karşı karşıyayız.

İngiltere uyruklu terapist Steve Pope'un, BBC Radyolarına verdiği röportajında değindiği nokta, ciddi anlamda büyük sözlerden oluşuyor. Pope konuşmasında oyun oynamanın tıpkı kokain kullanmaya benzediğini ve ortalama iki saat oyun oynayan bir insanın beynindeki ölen hücre sayasının, bir şerit kokain çeken insanlarla aynı olduğuna değindi.

Pope; "Oyunlar, dönemimizin sessiz katilleridirler. İnsanlara zamanla zarar verdikleri gibi aynı zamanda da şiddete yönlendiriyorlar. Bunlar benim kişisel tespitlerim ama ailelerin çocuklarının ellerinden kontrol cihazlarını aldıklarında karşılaştıkları tepki, tıpkı bir alkol bağımlısının elinden şişesini aldığınızda verdiği tepkiyle aynıdır." diyerek kendisinin keşfettiği yönleriyle oyunları resmen kötüledi.

Pek tabi bu ve bu tarzdaki haberler çıkmaya devam edecek ama oyunların kişisel gelişimdeki artıları yadsınamaz bir gerçek olarak kalmaya devam edecek.

Ertuğrul Süngü

Okuyucu Yorumları

Toplam 15 Yorum

Terapist Steve Pope'in yasi hakkinda herhangi bir bilgi var mi? Cunku eski kafali eski kusak kisiler oyunlarin siddete yönlendirdigini dusunuyor ama toplumsal olarak siddetin yuksek oldugu toplumlarda bu bilgisayar oyunu oynayan toplumlardan daha fazla(örnek savas bulunan butun ulkeler ile Afrika ülkeleri) ve sanmiyorum ki hicbir gelismis ulkede bilgisayar oyununu siddet oranini artirsin.Oyuncular icerisindeki siddete egimli kisilerin butun oyunculara olan yuzdesini o toplumdaki siddete egimli olan bireylerden topluma olan yuzdesine vurarak daha gercekci bir sonuc ortaya cikar diye dusunuyorum. Son örnek olarak Finlandiya'da yasiyorum siddetin en dusuk oldugu toplumlardan birisi olmasina ragmen en cok FSP(yuzde olarak) ulkelerden birisi.Byuk olasilikla en cok bayan FSP oyuncusunun bulundugu ulkelerden birisi olmasina ragmen sucun ve siddetin en az oldugu 3 ulkeden birisi.

vıdı vıdı vıdı.... xD

çok doğru bir tespit günümüzün sessiz katilleri.

ölelim o zaman

adam ezik hiçbi oyunda başarılı olamamış demek =))

Terapist Steve Pope'in yasi hakkinda herhangi bir bilgi var mi? Cunku eski kafali eski kusak kisiler oyunlarin siddete yönlendirdigini dusunuyor ama toplumsal olarak siddetin yuksek oldugu toplumlarda bu bilgisayar oyunu oynayan toplumlardan daha fazla(örnek savas bulunan butun ulkeler ile Afrika ülkeleri) ve sanmiyorum ki hicbir gelismis ulkede bilgisayar oyununu siddet oranini artirsin.Oyuncular icerisindeki siddete egimli kisilerin butun oyunculara olan yuzdesini o toplumdaki siddete egimli olan bireylerden topluma olan yuzdesine vurarak daha gercekci bir sonuc ortaya cikar diye dusunuyorum. Son örnek olarak Finlandiya'da yasiyorum siddetin en dusuk oldugu toplumlardan birisi olmasina ragmen en cok FSP(yuzde olarak) ulkelerden birisi.Byuk olasilikla en cok bayan FSP oyuncusunun bulundugu ulkelerden birisi olmasina ragmen sucun ve siddetin en az oldugu 3 ulkeden birisi.

Adam doğru söylemiş.Helal olsun.Arada sony,ea,thq,ubişoft'ta da laf soksaydı.Daha iyi olurdu.Mesaj alınmıştır umarım.

bence gerçek hayatta yapamadığnız şeyleri oyunlar sayesinde gerçekleştirdiğiniz için hepiniz patates gibi o koltukta oturuyor ve hiç ara vermeden gerçek yaşamınız önemsemeden oyun oynuyorsunuz.
gerçekleri yazıyorum seni şişko patates yarım kilo domates bozması adam nedir oyunlarda bulup gerçek hayatta bulamadığın şey?
adam öldürmek mi? dünyayı elegeçirmek mi? uçmak mı? süper kahraman olmak mı?

biliyormusun şuan çok büyük para kazanmak istesem, uyuşturucu satıcısı olmazdım o zaman kötü ün yapar herkesin bedduasını alırdım ama herkesi bağımlı hale getirecek salak bir oyun yapsam ünüm iyi olurdu beddua almazdım bu adam çok iyi derlerdi daha fazla para kazanırdım.

bazı kişiler gördüm oyunları sıkı oynayan kişilerdi ama hepsininde dersleri iyiydi. neden? sadece boş zamanlarında oynuyorlardı. sizin gibi okul çıkışı bilgisayarın başına koşup gece 5 saat uyuyup okula giden sonra tekrar aynısını yapan kişiler değillerdi. oyunlarda da başarılıydılar üstelik! eminimki günde 12 saatini ayırıp oyunda başarılı olmak isteyen sen bile yeterince başarılı olamıyorsundur. Oyuncu olmak için gününün yarısını feda etmene bile gerek yok!

Oyuncularla ilgili makaleler yazıldığında kızıp durmayın. Şimdi bu yazıyı okuyup eksi oy verecek kaç tane patates var görelim!

Bunu söyleyen adamın beyninde hücre kalmamış bence..
Oyun oynayan adam başka ne yapsın kardeşim ? kahvehane 'leremi takılsın ? sokaklarda aylak aylak dolaşsınmı ? bunu söyleyen adam oyunların beyni nasıl olumlu yönde etkilediğini okumuşmu acaba ?
bunun gibi adamlar yüzünden bu dünya düzeni değişmiyor arkadaş..

Çok saçma. Sokakta top oynayan çocuktan topu aldığınızda ya da evinde bebekleriyle oynayan kız çocuğunun bebeğini aldığınızda da aynı tepkiyle karşılaşırsınız. hatta çocuk 1.5 yaşında olsa dahi.

Çok saçma. Bir kere bu söylediğini ispatlayacak bilimsel kanıt yok. Ayrıca yapılan araştırmalara göre şiddet eğilimli oyunların, beyinde sadece rekabet ve hırs bölümlerini çalıştırdığı tespit edilmiş. Ki zaten bu testi yapmak da çok kolay artık günümüz teknolojisiyle. Ayrıca bir beyin hücresinin ölmesi o kadar kolay bir şey değil. Ve de, eskiden sokakta top oynayan çocukların beyin hücresi eksilmiyordu da şimdi bilgisayar başında oyun oynayan çocukların beyin hücresi niye eksilsin? Kaldı ki eğer bilgisayar oyunu beyin hücresi öldürüyorsa, bilgisayar kullanmak da öldürür. E bugün dünyada o kadar dahi var, - özellikle Bill Gates ve Steve Jobs'tan bahsediyorum -, salaklaşması gereken insanlar vardıysa onlar olmalıydı? Hani radyasyondan dolayı ölüyor deseler daha mantıklı bir açıklama olabilirdi...

Öldürmek isteyen zaten öldürür. Şiddet içeren oyunlarda amaç vahşi duyguları serbest bırakmak değildir ki! Hiçbir FPS oyuncusu sanal ortamda ölen oyuncunun ölümünden hoşlanmaz aslında; kişi zekası, yöntemiyle ve pusuya düşürme gibi etkenlerle karşıdaki kişiyi alt etme/yenme duygusuyla beraber bir egoya kapılabilir veya bu olaydan dolayı mutluluk duyabilir veya eğlenebilir de karşıdaki kişilerin ona göre "ezik" kaldığını düşünerek. Budur aslında. Bu tür oyunlarda yapılabilecek hareketler daha fazladır, ortam daha özgürdür. Beceriye, sabra, taktiğe ve takım oyununa sahip olmalısınız. Yani aslında bir "Paintball"dan farksızdır. Ha şu doğrudur, bilgisayar oyunu bağımlılığı kişiye toplumdan uzaklaştırabilir. Ama her şey gibi bu da bireyin kendisinde yatar. Yani kişi bunu engelleyebilir, üstelik o kadar da zor değil...

SAÇMALIKTAN BAŞKA BİŞEY DEĞİL.NE ALAKA OYUN OYNUYORSUN BEYİN HÜCREN ÖLÜYOR DAHA NELER.EĞER BEN 100 TANE İNGİLİZCE KELİME BİLİYORSAM BUNUN 70 KELİMESİNİ OYNADIĞIM OYUNLAR SAYESİNDE ÖĞRENDİM.ŞİMDİ DİYECEKSİNİZ Kİ NE ALAKA.ŞÖYLE: OYUNU OYNUYORUM PAT Bİ YERDE TAKILDIM ALTTA DA İNGİLİZCE BİŞEYLER YAZIYOR.O İNGİLİZCE KELİMELERİ YAZIYORUM İNTERNETTEN VEYA SÖZLÜKTEN ANLAMLARINA BAKIYORUM VE O BENİM AKLIMDA KALIYOR.MESELA BEN SNIPER TÜFEKLERDE DİREKT ORTADAKİ NOKTAYI ADAMIN ÜSTÜNE GETİRİNCE KESİN VURUYORSUN ZANNEDİYORDUM FAKAT ÖYLE DEĞİLMİŞ.YOK RÜZGAR HIZI , NEM VS. ŞEYLER VARMIŞ.BEN BUNU OYUNLARDAN ÖĞRENDİM.YANİ KISACA DEMEK İSTEDİĞİM OYUNLARIN ZARARLARI VAR ELBETTE AMA YARARI DA VAR YOK DEĞİL.SEN GİDİPTE KNIGT OYUNUNDA Bİ SİLAH ALACAM DİYE 100-200 TL VERİYORSAN O SALAKLIKTIR.OYUNUN ZARARI DEĞİLDİR.YOK OYUNDA ADAM VURMAK ÇOK ZEVKLİ Bİ DE GERÇEK HAYATTA VURİM DİYORSAN O OYUNDAN ETKİLENMEMİŞTİR KENDİSİ ONA MEĞİLLİDİR. KİMSE OYUNLARA YÜKLENMESİN.

"Oyun sektörüne uzun zamandır medya ya da sektör dışından bir saldırı gelmiyordu. Pek tabi bu sessizliğin bir sınırı olduğunu hepimiz biliyorduk ve gecikmiş de olsa, oyunlar hakkındaki yeni bir iddia ile karşı karşıyayız. "

adam haklı beyler.

o değil de bu ifadeler çok klişeleşti yeni bir şeyler bulsunlar :)

Sen de yorum yaz

 



CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir