Elon Musk twitter konusunda neden fikir değiştirdi? Gizemli 'X' mesajı bu anlama geliyor olabilir

Elon Musk ve Twitter arasında yılan hikayesine dönen satın alma sürecinde yeni bir gelişme yaşandı. Taraflar mahkemelik olmuştu. Ancak Elon Musk yeni bir kararla twitter'a yeniden talip oldu. 44 milyar dolarlık satın alma anlaşmasının tamamlanması için Twitter'a mektup gönderdi. Peki, neden?

Elon Musk'ın Gizemli 'X' mesajı bu anlama geliyor olabilir

Elon Musk'ın yeni kararı ve 'her şey uygulaması X' mesajından önce kısaca Musk ve Twitter cephelerinde neler yaşandığını hatırlayalım. Ve ardından bugüne gelelim.

  • Musk, Nisan 2022'de bazı twitter hisselerini satın aldı. Ardından platformun tamamını almak için harekete geçti. 14 Nisan'da SEC'e yaptığı bildirimde, Twitter'ın tamamı için hisse başına 54,2 dolarlık teklifte bulundu.

  • Twitter ise önce onun çoğunluk hissedar olmasını önlemeye çalıştı. Ancak 44 milyar dolarlık devralma teklifinde işler değişti. Twitter teklifi kabul etti. Twitter'dan 25 Nisan'da yapılan açıklamada anlaşmanın sağlandığı duyuruldu.

  • Elon Musk, twitter'daki spam ve bot hesapların açıklanan sayısının yanlış olduğunu gerekçe göstererek satın almadan vazgeçti.

  • Twitter, Musk'ı anlaşmaya devam etmeye zorlamaya çalıştı.

  • İki taraf mahkemelik oldu.

VE BU HAFTA

Elon Musk'ın, 44 milyar dolarlık satın alma anlaşmasının tamamlanması için Twitter'a mektup gönderdi. Twitter'dan yapılan açıklamada da "Şirketin niyeti, işlemi hisse başına 54,2 dolardan kapatmaktır" denildi.

MUSK'TAN X UYGULAMA TWEETİ

Musk bu gelişmelerin ardından “Twitter’ı satın almak, her şey uygulaması olan X’i oluşturma sürecini hızlandıracak” dedi.

2 İHTİMAL VAR

Peki, bu U dönüşünün nedeni ne? İki ihtimal konuşuluyor. Bu durumun Elon Musk'ın kazanamayacağını düşündüğü davadan önce kendine biraz zaman kazandırıyor olabileceği yorumu var.

Diğer yorum ise daha geniş kapsamlı her şeyi kapsayan X uygulaması hakkında.

X UYGULAMASI NE OLABİLİR?

Elon Musk'ın twitter'ı almak istediği ilk dönemde platformun gelirini 2028 yılına kadar beş kat artırarak 26,4 milyar dolara çıkarma hedefi vardı. O dönem ortaya çıkan rapora göre Musk'ın 2028 yılına kadar 104 milyon abone hedefiyle X adlı yeni bir hizmet başlatma planı bulunuyordu. Musk, Twitter kullanıcılarının sayısının da 2028'de 900 milyonun üzerine çıkmasını bekliyor.

ELON MUSK WECHAT İSTİYOR OLABİLİR

Elon Musk büyük ihtimalle her şeyi kapsayan X uygulaması ile Çin uygulaması WeChat'in yolundan gitmek istiyor. Bu, mesajlaşma, sosyal medya, ödemeler ve yemek siparişleri gibi birçok farklı hizmeti bünyesinde barındıran bir tür "süper uygulama" ve henüz Batı'da bir muadili yok.

BBC de bu konuda yaptığı yorumda Musk'ın WeChat çizgisini izleyebileceğini düşünüyor ve "Rakipleriyle karşılaştırıldığında Twitter, aylık yaklaşık 300 milyon kullanıcısı olan nispeten küçük bir platformdur ve TikTok veya Instagram'ın üstel büyümesini hiç yaşamamıştır. Ancak etkili olarak kabul edilir ve politikacılar, dünya liderleri ve işletmeler tarafından yorum ve görüş paylaşmak için yaygın olarak kullanılır. Musk, platformu çok farklı bir oyun alanına dönüştürmeye karar verebilir. Bu, mevcut hayranlarını uzaklaştırabilir - ama aynı zamanda yepyeni bir kalabalık da getirebilir" diyor.

'WECHAT'TEN İLHAM ALIYOR

CNN'e göre de Musk WeChat'ten ilham alıyor ve şu yorum yapılıyor:

Elon Musk, Twitter için bir gelecek planlarken Çin'in en iyi sosyal medya platformu WeChat'ten ilham alıyor. Bölgedeki birçok teknoloji şirketi, bu tür uygulamaların kendi versiyonlarıyla başarılı oldu. Bunların başında, Çinli teknoloji devi Tencent'in (TCEHY) sahibi olduğu ve bazen Facebook, Twitter, Snapchat, ve PayPal ( PYPL ) olarak tanımlanan, hepsi bir arada bulunan platform WeChat yer alıyor.

Bölgede 1 milyardan fazla kullanıcı uygulamadan çıkmadan market siparişinden yoga dersi rezervasyonuna ve fatura ödemeye kadar neredeyse her şeyi yapmak için sosyal ağa güveniyor.

ÇOK KOLAY OLMAYABİLİR

Ancak CNN'e göre Elon Musk eğer bunu planlıyorsa bu çok kolay olmayabilir. En önemli zorluk ise şiddetli rekabet ortamı.

Hong Kong merkezli Counterpoint Research'ün kıdemli araştırma analisti Ivan Lam, WhatsApp, Facebook, YouTube, TikTok ve pratik olarak "her şeyin" bir dereceye kadar "süper uygulamalar olmaya" çalıştığını söyledi.

Forrester'ın Asya Pasifik'teki dijital pazarlama ve katılım stratejilerine odaklanan baş analisti Xiaofeng Wang ise "WeChat, sosyal hizmetin ötesinde genişletilmiş hizmetleri ilk kez başlattığında, ilgili işletmelerde henüz o kadar yerleşik rakip yoktu. WeChat Pay ilk piyasaya sürüldüğünde, Çin'de henüz yerleşik bir mobil ödeme hizmeti yoktu" diyor.