Facebook'un ana sayfasında yeni değişiklikler

Facebook anasayfa tasarımını sessiz sedasız değiştirmeye hazırlanıyor: İşte ilk ekran görüntüsü...

Facebook'a yeni tasarım!

Facebook'tan insan manzaraları: CHIP Online'ın Facebook analizi için buraya tıklayın...

Sosyal ağ devi Facebook yeniden tasarımını değiştiriyor olabilir. Daha önce yaptığı her değişiklikle tepki almayı başaran Facebook, internette dolaşan ilk ekran görüntülerine ve haberlere göre ana sayfasında çeşitli değişiklikler yapmaya hazırlanıyor.

Yeni arayüz kullanıcıların ağlarında olup biteni daha kolay takip edebilmesi için tasarlanıyor. İstenmeyen içeriğin süzülebilmesi için haber kaynağı filtreleri geliştiriliyor. Sağ tarafta yer alan sütun değiştiriliyor. Facebook Lite'daki gibi bir de yayıncı kutusu ekleniyor.

Facebook yayıncı

Yeni tasarımda en önemli değişiklik durum güncellemelerinin, internet bağlantılarının, fotoğrafların, videoların ve olayların yayınlandığı Paylaş kısmının değişimi. Artık Haber kaynağının sağında durum güncelle seçeneği olacak. Aynı işi yapacak olan bu tuşun ekran görüntüsü ve detayları mevcut değil.

Haberin devaımnda: Seçme haberlere ne olacak?

Facebook'tan akşam postası...

Facebook'tan akşam postası...
Yeni Facebook, Facebook Lite'dan da çeşitli özellikler alıyor...

Facebook'tan insan manzaraları: CHIP Online'ın Facebook analizi için buraya tıklayın...

Haber kaynağı
Normalde paylaş düğmesinin yer aldığı kısma en iyi haberler filtresi ekleniyor. Bu durum güncellemeleri bağlantısına benzer bir şekilde çalışacakmış. Bunun yanında bir başlık yer alıyor, akşam haberleri ya da yeni olaylar olarak ismi değişen bir haber başlığı bu.

Ekranın sağında bulunan seçme haberler kısmı ise kalkıyor. Etkinler de bu sayede yükselip görüş açısına giriyor. Bu da genellikle gözden kaçan etkinlikleri daha etkin bir şekilde takip edebilme olanağı sunuyor.

Bununla birlikte Facebook, yeniden tasarımların kötü bir ünü olduğunu da unutmamalı. Kullanıcılar değişikliklere olumsuz tepki verdiğinde kampanyalar çığ gibi büyüyor. Elbette bu tür kampanyalar Facebook'un değişimini engelleyemeyecek, ama geçişin sancılı olacağı da kesin...

Okuyucu Yorumları