Google'ın gerçek YouTube stratejisi

Google sürekli zarar yazan YouTube ile ne yapacak? Planlarda ne var? Cevapları araştırdık...

Veriyi kullanıcıya yaklaştırmak...

Veriyi kullanıcıya yaklaştırmak...
Akamai gibi altyapıya ağırlık veren şirketler maliyetlerini düşürüyor

Google'ın daha yeni bir taktiği ise internet servis sağlayıcıların ağlarında uç-ön bellek sunucuları kurmak. Bu sayede hizmet kullanıcılara yaklaştırılarak veri aktarım hızı yükseltiliyor. Daha önce Akamai'nin yaptığı gibi Google kendi içeriğini kendisi dağıtmak için altyapıyı geliştiriyor. Google'ın kurduğu sistemler henüz kendi iç kullanımı için, doğrudan son kullanıcıya ulaşmıyor ama önemli.

Özellikle medya Google'ın sisteminden pek memnun değil. Trafiğinin çoğu için Akamai'yi kullanan BBC'nin maliyetleri değişken. Google'ın maliyetleri ise sabit. Google çapında bant genişliği kullanan pek fazla firma yok ve maliyetler açısından rekabet edebilecek olan firma da sayılı. YouTube bir başkasının elinde olsa 470 milyon dolardan çok daha fazla zarar edeceği neredeyse kesin, çünkü bant genişliği çok daha pahalıya mal olacaktır.

İnternette videoya dönersek gerçekten de paraya dönüştürmesi zor bir iş. Çünkü korsan içerik çok yaygın. En son filmleri, müzik kliplerini internetten korsan olarak indirmek mümkün. Haliyle bedavası dururken kimse internet üzerinden video izlemek için ek bir ücret ödemek istemez. Hatta televizyon kanallarının eski dizileri ve programları da internete yüklenince içerik oldukça zengin bir hal alıyor. Korsan olduğu için de ücretsiz kalmaya devam ediyor.

Kimse ücret ödemediği için şimdilik video gösteriminden ancak reklamlarla para kazanılabiliyor. Ancak internet reklamları henüz oldukça ucuz olduğundan, medyanın üretilmesinin maliyetini geçelim, gösterilirken harcanan bant genişliğinin maliyetini bile karşılamayabiliyor. YouTube şimdi reklam gösterimlerinin yer aldığı videoların oranını arttırmaya çalışıyor.

Eninde sonunda YouTube'a güçlü rakipler çıkacak ama arkasında Google olan YouTube'un düşük maliyetlerine sahip olmaları ve eşit şartlarda rekabet edebilmeleri çok zor.
Google'ın stratejisi genel olarak her şeyin kontrolünde olmak. Çok az işi dışarıya devretmek, bunda da riski yüksek işleri yeğlemek. Her işte büyük çaplı olmayı başaran Google, bu büyüklük sayesinde el attığı her işte avantajlı konuma geçiyor.

Tabii ki işler böyle giderse Microsoft kendi kapattığı video hizmetinin yerine güçlü bir video sitesiyle anlaşma yapabilir. Yahoo ile arama motoru işindeki ortaklığını farklı alanlarda, farklı ortaklarla kurabilir ve biz de tam Microsoft online video işinden çekildi derken iki rakibi bu alanda göğüs göğse çarpışırken bulabiliriz.

Okuyucu Yorumları

Toplam 9 Yorum

açık arttırmaylamı satcak?

Madem beceremeyecekti niye aldı? Ne YouTube'un Google'a ihtiyacı vardı, ne Google'ın YouTube'a. Tekellik kimden gelirse gelsin, kötüdür.

bu video paylaşım sitelerinde hep merak ederim reklam gelirleri nasıl giderleri karşılıcak diye.Bence internet reklamcılıgının önemi tam olarak kavranmadı dünyada

ihaleyemi gircen :)

heaa gittigidiyor'a koyacakmış :))

aFamous kardeşime tam destek katılıyorum en güzel tesbiti yapmış ve tekellik kimden gelirse gelsin kötüdür demiş süper yorum

Bildiğim kadarıyla google youtube'u daha çok video arama özeliğinin popilatiresi sebebiyle satın aldı.Bu aslında google'ın arama sektöründeki gücünü artırmak içindi.

Madem beceremeyecekti niye aldı? Ne YouTube'un Google'a ihtiyacı vardı, ne Google'ın YouTube'a. Tekellik kimden gelirse gelsin, kötüdür.

Sacma sapan yorum yapiyorsun kim nerde tekel ?
Dailymotion, hulu vs vs biliyormusun Türkiyede siz daha youtube google satin aldiginda ögrendiginizde o siteler vardi onun gibi 100 lerceside var ne tekeli ya atmayalim.

youtube kadar populer video sitesi yok google enayi değildir çıkarı olmasa hiç uğraşmaz ...

Sen de yorum yaz

 



CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir