İşte suçlu: Windows XP!

Win 7 ve DirectX 11, Windows XP ve DirectX 9'a karşı: İşte "XP ölmez" dedirtecek son tartışma...

İşte suçlu: Windows XP!

Windows XP ve Windows 7 arasında, DirectX 9 ile DirectX 11 arasında oyunlar açısından ne fark var? Oyunları Windows XP de çalıştırıyor değil mi?

Ne yazık ki durum bu kadar basit değil. Oyuncular, yeni oyunları oynayabilmek için yeni bir ekran kartına, yüzlerce dolar vermekten memnun olmasalar da işlerin yürüyüş şekli belli: Yeni nesil donanım, yeni nesil yazılım ve çok daha gelişmiş oyunlar.

Aliens vs Predator oyununun yapımcıları Windows XP'den yana dertli! DirectX 11'in gücünü, yeni Alien versus Predator ile ilk ortaya koyan yapımcılardan birisi olan Rebellion'un bu konudaki bir açıklaması Windows ve DirectX tartışmalarını tekrar alevlendiriyor.

Rebellion oyun stüdyosunun kıdemli isimlerinden David Brickley, milyonlarca oyuncunun halen Windows XP ve DirectX9 kullanmasının, oyun geliştirme sürecini çok yavaşlattığını belirtiyor ve sözlerini biraz daha açıyor...

"Windows 95'ten beri DirectX kullanıyoruz ama..."

Yeni nesil ekran kartı olarak elbette 600 dolarlık kart almak gerekmiyor

David Brickley "Bir şirket olarak DirectX'i ilk ortaya çıktığı Windows 95 günlerinden beri kullanıyoruz. Yeni Windows sürümlerini desteklemekte ve yazılımlarımızı geliştirmekte tecrübeliyiz. Ancak Windows XP'nin sadece DirectX 9'u desteklemesi, geliştirme sürecimizi yavaşlatıyor. Gerçekten de Windows 7'nin başarılı olmasını umuyoruz. Bir ya da iki yıl içerisinde oyuncuların çoğu Vista ya da Windows 7 kullanıyor olacaktır. Böylece biz de DirectX 11 ve hatta DirectX 12'ye yoğunlaşabileceğiz" diyor. Burada sadece DX9 derken, sonraki sürümlerin desteklenmemesini kastediyor.

Brickley'in bu açıklaması, yapımcıların geriye dönük uyumluluk için uğraşırken, yeni nesil grafik gücünü açığa çıkartamadığını ortaya koyuyor. Oyuncuların çoğunluğu Windows 7 ve yeni nesil DirectX 11 destekli ekran kartlarına geçmediği sürece, yapımcılar eski teknolojilerle uğraşmaktan yeni teknolojilere vakit ayıramıyor.

Peki neden DirectX 9'dan sonra ekran görüntülerinde büyük bir fark göze çarpmıyor...

Yapımcılar DX9 kartları çöpe atmamızı mı bekliyor?

Yapımcılar DX9 kartları çöpe atmamızı mı bekliyor?
Rebellion yeni Aliens versus Predator'u geliştiriyor; korkunç bir oyun...

Bugüne kadar DirectX 9-10 ve 11 arasında pek de bir fark göremeyen oyuncular gerek olmadığını düşünse de, DirectX teknolojik açıdan çok önemli. Yapılan değişiklikler sadece ufak tefek kozmetik değil, derin teknolojide yatıyor. DirectX 9 ve 10'un efektleri çok farklı görünmese de, gelecek nesil uygulamalar için büyük bir mimari değişikliği var. Yani Brickley'in açıklaması samimi görünüyor.

XP ve Windows 7 örneği ele alınırsa, hızda büyük bir fark görülmese de daha önce pek çok haberimizde yer verdiğimiz, masaüstü hızlandırma özellikleri bir yana; yazılımların ve oyunların daha az çökmesini sağlayan teknolojiler mevcut. Göze görünmeyen ama gerçekten önemli değişiklikler var ve bunların anlaşılması vakit alacak. Göze görünen değişiklikler de şimdilik az gibi görünse de daha güçlü ekran kartları yaygınlaşınca, yeni oyunlarda iyice ortaya çıkacak.

Peki oyuncular ne yapsın? Yapımcılar, oyuncuların bir açıklamayla DirectX 9 ekran kartlarını çöpe atmasını mı bekliyor? Hayır, zaten bu yüzden yeni oyunu daha fazla emek harcayarak hem DirectX 9, hem de yeni DirectX'lerde çalışacak ve güzel görünecek şekilde tasarlıyorlar.

Geçiş, kendi doğal sürecinde gerçekleşecek...

DirectX 11 kullanan AvP nasıl olacak?

DirectX 11 kullanan AvP nasıl olacak?
Grafikler iyi görünüyor, AvP evreninin korkutucu atmosferini yansıtıyor.

DirectX meselesini şimdilik bir kenara bırakırsak, Rebellion'dan David Brickley yeni AvP için sağlam vaatlerde bulunmaktan da kaçınmıyor. Brickley "Aliens versus Predator'ün PC versiyonu en son ekran kartlarının gücünden tam anlamıyla faydalanabilecek" diyor.

Bu oyunun gerçekten DirectX 11 grafiklerin ne kadar iyi olabileceğini ortaya koyacağını belirtiyor. Elbette oyuncular bu tür açıklamalara alışkın; ancak ekran görüntüleri şimdilik Brickley'i pek yalancı çıkartmıyor. Donanım ve yazılım potansiyeli orada, bunu değerlendirmek programcıların yeteneğine bakıyor. Rebellion, "Windows XP ve DX9 desteği bizi yavaşlattı" dese de sonuçlar beklemeye değecek gibi görünüyor.

Sonucu oyun çıktığında, 31 Mart 2010'da göreceğiz ve gerçekten de oyun üzerinde harcanan vaktin verimli kullanılıp kullanılmadığını, DirectX 9 ve DirectX 11 arasında görsellik, hız ve stabilite açısından fark olup olmayacağını anlayacağız.

Okuyucu Yorumları