Microsoft'tan bambaşka bir arama motoru: Bing

Arama motoru savaşlarında Live Search ile gerilerde kalan Microsoft Bing ile bir çığır açma peşinde.

Google ve Wolfram Alpha'ya yeni rakip: Bing
Bing: Microsoft'un yeni silahı

Microsoft'un çok konuşulan arama motoru, daha doğrusu "karar verme" motoru Bing geldi çattı. Biz de sizin için Bing arama motorunun yapabildiklerine inceledik.

İnternet o kadar uçsuz bucaksız bir bilgi yığını ki istediğiniz yere yardımsız ulaşmak neredeyse imkânsız. Bu yüzden bütün her kullanıcı bilgisayarlarında web tarayıcısını açar açmaz bir arama motoruna sarılıyor. Durum böyle olunca da internet arama motorlarının kazançları ve değerleri inanılmaz şekilde artıyor. Bu pastadan en büyük payı alanlar %82 ile Google ve %10 ile Yahoo. Microsoft Live Search arama motorunun pastadaki payı ise sadece %2,5. Durum böyle olunca kolları sıvayan Microsoft karşımıza yeni bir arama motoruyla, daha doğrusu bir "karar verme" motoruyla çıktı: Bing.

Microsoft'un daha kullanıma sunulmadan çok konuşulan, beklenmedik destekler gören arama motoru Bing'in en önemli özelliği, basit sorulara cevap vermesinin yanında kullanıcıya çevrimiçi alışveriş, gezi planları ve sağlık bilgileri gibi konularda önerilerde bulunabilmesi.

Okuyucu Yorumları

Toplam 31 Yorum

ne arama motorLarı gugıL amcayı geçerim die cıktı hepsi de nasıL söndü.. bununda havası söner..

google ın işi iyice zorlaştı, bugün google a bağlanamadım 1-2 dakkalığını bing i kullandım aklımı aldı

youtube de bile reklamı çıktı yuh yani

youtube da ki reklam filmi: http://www.youtube.com/watch?v=yIxfk3hS0uU&feature=yva-title

dergide kumo diyordu?? :S

bing belki live search e göre daha başarılı ama görsel arama fonkisyonu çok dandik
google her anlamda bing den daha iyi

Hmm... Wolfram fırtınası 1 ay sürmedi :). Microsoft bu sefer harbiden (bana göre) saçmalamış. Görsel olarak iyi bir görünüme sahip değil.

Bu arada niye Microsoft pay alamayacağını bile bile birilerinin elinde bulunan bir sektöre girmeye çalışıyor. Yeni birşeyler üretmeli artık. Farklılaşmaya başlamalıdır. İnsanlar alışkanlıklarından kolaylıkla vazgeçemez. Google varsa Bing yoktur. Ancak tek sevebildiğim noktası resim arama özelliği ona laf söyleyemeyiz. Ama gerisi Google kopyası..(gibi geldi bana..)

Bir umut diyerekten ortaya cıkardı MS emek harcanıyor konu üzerinde ama karşında boru değil Google duruyor internetin merkezi var işi cok zor ama velakin imkansız değil !

Microsoft bu zamana kadar ihmal ettiği bir alana saldırıyor adeta. Yazılım birikimi ve sektörel tecrübesi google'dan kat kat fazladır. Google bundan sonra rahat nefes alamaz. Microsoftun bu çıkışı biz kullanıcılara yarayacak

Eskiden ismi 'Kumo'ydu sonradan 'Bing' diye değiştirdiler. Denedim fena değil ama çığır açacak kadar bir şey değil. Google her zaman zirvede. 'Bing' onun sadece bir örneği olabilir.

arkadaşlar 2010 senesinde bing google ı dağıtıcak çok önemli yenilikleri var video arıyosun üzerine gelince oynatıyo harika bişi.

google ilk yayına başladığında yahoo karşısında hiç şansı yok diye bakılıyordu, yinede arada sırada bakıyorduk. bu tip yorumlar yaparken biraz ileriyide görebilmek gerek, internet sürekli gelişiyor yenileniyor ama gözünü googlela açmış olanların bunu anlamasınıda beklemek haksızlık olur. bingin arkasında çok ciddi bir altyapı var ve ne yapacağı belli olmaz gerisini google düşünüyordur zaten, tıpkı 10 yıl önce yahoonun düşündüğü gibi.

gugılın okadar hizmeti varki.. bunLarı yapana kadar yıLLar harcadı bing de yapabilir..ama o ona yetişene kadar gugıl boş durmaz ki.. microsoft feysbuka ortak oLdu, msn hotmaile ortak oLdu windowslive yaptı cok seye ortak oLdu para saydı kendisi pek bişe yapamıyor.. gugıLı alamadı aLamaz.. rekabet yapar.. ama hep geriden gelir..

firefox ta adres çubuğuna url olmayan bişey yazdığın da bing le arıyor

evet. çok güzel gerçekten. googleye iyi bir rakip

Resim arama özelliğini çok sevdim. Google'da bulamadığım onlarca Final Fantasy resmini Bing'te buldum.. Umarım büyük iş başarır..

google dan baskası hikaye...bu işin babası google!

google ile kıyaslamam bile

işim hem anası hem babası google baska bişi tanımam üstüne

google 100 yıl geçse bile kimse geçemiyecek.Aslında ben google'u sevmiyorum ama kullanmak zorundayım.1. kimse o illaki kullanılıyor..

Bu saatten sonra Google'ın geçmek isteyen arama motorlarının 40 fırın ekmek yemesi lazım.. Google'ı geçecek ha ? işte sıkar o biraz.

bu saatten sonra google'ı geçmek isteyenin yapabileceği tek şey var o da google sunucularını kimyasal silahla yok etmek yani o derece imkansız

bingoo olsaydı daha şekil olurdu

zuzuahzuhazu :)

Vistayla Bing i açınca PC nin haporlörlerinden de bing sesi duyuluyor...

Bing de neymiş... Google'a devam :D

bence google a devam bing her isteneni aramıyor

Tekelleşti Artık
Chip Online da Binge sahiplenmesin = )

Herkes cocuk mu yahu "BAZI KELİMELERİ" (Sakın denemeyin hem bing hem de anneniz klavyenizi parçalar) bulamıyor bunun sebebi çocuk kilidiymiş işte bir ileti:

se* araması cin*ellikle ilgili açık içerik barındıran sonuçlar döndürebilir.
Sonuç almak için arama terimlerinizi değiştirin.

bu iş tamam... alır başını gider...!! hiç ona devam buna devam demenin anlamı yok.. kimse babamın oğlu değil..!! hangisinde temiz buluyorum net buluyorum fason site sayısı olabildiğinde az.. ona devam..!!

bu alemde google amerikadır bing ve digerleri ise rusya ya da çin gibiler yani daha çok tekne ekmek yemeleri gerek

Bing iyi bir adım bence.Microsoft biraz daha geliştirirse düşünebilirim. Ama şimdilik Google ile iyiyim...

Sen de yorum yaz


Bu konuda okuyacaklarınız
1
Google ve Wolfram Alpha'ya yeni rakip: Bing
2
CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir