Penta Teknolojini 2016 hedefleri açıklandı

25. yılını geride bırakan Penta Teknoloji hedeflerini basın toplantısında açıkladı.

Penta Teknoloji '16 hedefleri

Türkiye'nin önde gelen teknoloji dağıtıcılarından olan Penta Teknoloji, 25. yılı geride bırakırken şirketin mevcut durumuna ilişkin bilgileri ve önümüzdeki dönem hedeflerini düzenlediği basın toplantısında kamuoyu ile paylaştı. Tamamlanmak üzere olan 2015 yılını 1,5 milyar liranın üzerinde ciroyla kapatacak olan şirket, 2016 yılında dağıtıcılığını yaptığı tüm markalarda lider olmayı, 2017'de ise halka açılarak yeni satın almalarla yola devam etmeyi hedefliyor.

Gerçek ve yerel bir başarı hikayesi

Girişimcilik konusunun ve "Türkiye'den garaj hikayesi çıkar mı?" tartışmalarının henüz gündemde yoğun şekilde yer almadığı 90'ların başında dört üniversite öğrencisi tarafından küçük bir ofiste kurulan Penta, 25 yıllık geçmişinde pek çok ilke ve başarıya imza attı. Bugün dağıtıcılığını üstlendiği 50'den fazla küresel markaya ait 7000 çeşit ürün ve 6000'in üzerinde iş ortağı bulunan şirketin sadece 2015 yılı içerisinde tescil edilen başarılardan bazıları ise şöyle: Bilişim 500 araştırmasında ilk 10'a giren Penta Teknoloji, "Masaüstü Bilgisayar ve OEM Ürünleri" kategorisinde Birincilik Ödülü'nün sahibi oldu. Kısa süre önce açıklanan "Accenture Dijitalleşme Endeksi" raporu sonuçlarına göre "Bilgi ve İletişim Teknolojisi Ekipmanlarının Toptan Ticareti" kategorisinde "Türkiye'nin En Dijital Şirketi" seçilen şirket son olarak "Capital 500 - Türkiye'nin En Büyük 500 Özel Şirketi" araştırmasında "Karlılığını En Çok Artıran Şirket" ödülünü aldı.

İş ortaklarıyla birlikte büyüdü

Penta Teknoloji'nin başarısının temelinde "her zaman esnek ve büyümeye açık olmak" ve "asla müşterisine, yani bayilerine rakip olmamak" ilkelerinin yattığının altını çizen şirketin kurucularında Genel Müdür Mürsel Özçelik, şirketin kilometre taşlarını şu sözlerle dile getirdi: "Penta kurulduğu günden bu yana sektördeki gelişmeleri yakından takip ederek, kendinin yanı sıra iş ortaklarını da yeni gelişmelere ve büyümeye taşıyacak doğru adımları atmaya odaklandı. Bu doğrultuda 1997 yılında Türkiye'nin alanında ilk B2B e-ticaret sitesi olan Bayinet.com.tr kuruldu. İlerleyen yıllarda Türkiye'de en çok kullanılan ilk 100 internet sitesi arasına giren Bayinet, aynı zamanda kredi kartı ile taksitli satış yapan ilk B2B sitesi olma unvanına sahiptir. Ülkemizde ve dünyada yaşanan ekonomik krizlere karşın gelişmeye devam eden Penta bayi kanalını daha da genişletirken; 2001-2006 arasındaki 5 senede 15 kat büyüyerek, teknoloji dağıtıcısı şirketler arasında ilk üçe girdi. 25. yaşı geride bıraktığı 2010 yılında Yıldız Holding bünyesine katılan Penta Bilgisayar, 2012 yılında Mersa Sistem ile birleşerek Penta Teknoloji adını aldı."

"Teknolojinin nöbetçi eczanesi"

Penta Teknoloji'nin 2013 yılından bu yana Medyasoft, Ekip Elektronik, Beyaz İletişim ve Sayısal Grafik'i satın alarak bünyesine dahil ettiği yeni markalar ile değer katan dağıtıcı olma yolunda hızla ilerlediğini vurgulayan Mürsel Özçelik, Kasım ayında duyurulan "Penta Teknoloji Merkezi" ve "Penta Bulut"un uygulamalarının da şirketin iş faydasını ön plana çıkaran katma değerler zincirine eklenen yeni halkalar olduğunu, benzer uygulamaları hayata geçirmeye devam edeceklerini söyledi. Hizmete girdiği günden bu yana ihtiyaçlara göre sürekli olarak güncellenen Bayinet'in yeni sürümünün de gelecek günlerde duyurulacağını belirten Özçelik, ek olarak "Kanala sunduğumuz avantajlar son kullanıcıya da avantaj olarak yansıyor. 10'dan 10'a Sevkiyat ile iş ortaklarımıza daha iyi hizmet sunabilmek adına ulaşabildiğimiz her bölgeye kendi sevkiyatımızla ulaşıyoruz. Bu hizmetimiz sayesinde hem iş ortaklarımıza hem de son kullanıcılara sağlamlık ve hız avantajı sunuyoruz. Penta olarak bir anlamda teknolojinin nöbetçi eczanesi olma işlevini üstleniyoruz." dedi.

Hedef 2017'de borsaya açılmak ve satın almalarla büyümek

Penta Teknoloji Genel Müdürü Mürsel Özçelik şirketin önümüzdeki döneme ilişkin hedeflerini ise şu sözlerle aktardı: "2016 ve sonrası hedefimiz dağıtıcılığını yaptığımız tüm ürünlerde hem tedarikçilerimize hem müşterilerimize değer katarak bu alanda en iyi olmaya devam etmek. Teknolojik bireysel ürünler tarafında sahip olduğumuz %25 pazar payını koruyarak, katma değerli hizmetler ve kurumsal ürünlerdeki pazar payını %20'ye çıkaracağız. Katma değerli hizmetler ve kurumsal ürünler bundan sonra şirketimizin büyüme motoru olacak. 2017'de borsaya açılma hedefimiz var. Borsaya açılma sonrasında yeni satın almalarla ilgileneceğiz.''

Okuyucu Yorumları