Sürücüsüz araçlar trafik sorununu bitirebilir mi? Görünüşe göre cevap hayır

Sürücüsüz araçların trafik sorunu için çözüm olacağını düşünüyorsanız bir daha düşünün. San Francisco'da yaşananlar bunun tam tersini söylüyor.

Trafik sorununun çözümü sürücüsüz araçlar olabilir mi?

Sürücüsüz otomobiller, uzun bir süredir ulaşımın kurtarıcısı ve trafiğin çözümü olarak övülüyor. Ancak mevcut otonom araç teknolojisi denemelerinin San Francisco şehri için sorunlara neden olduğu gerçeği, bu fikrin tam tersine işaret ediyor.

Bir NBC News haberi, 2022’de San Fransico’da taksi hizmetleri sunma izni alan GM Cruise ve Google Waymo’nun sürücüsüz araçlarının şehirde her gün üç 911 (acil yardım) aramasından sorumlu olduğunu söylüyor. Haber, araçların inşaat veya acil durum araçlarından gelen kırmızı ışıklarla karşılaştıklarında tamamen durarak trafik sıkışıklığına yol açabildiklerini söylüyor.

Bu durum, özellikle şehrin itfaiye departmanı ve acil yardım ekipleri için büyük bir problem olabiliyor. Bir itfaiye şefi, her gün sürücüsüz araçları içeren en az bir olay gördüğünü söylüyor. Departman tarafından sunulan diğer raporlar arasında aktif yangın mahalline doğru giden ve hortumların üzerinden geçen otonom araçlar yer alıyor. Bir rapor, itfaiyecilerin bu araçlardan birini durdurmak için camlarını kırmak zorunda kaldığını iddia ediyor. Görüşülen itfaiye şefi, bu araçların “yaygın kullanım için hazır olduğuna” inanmadığını belirtti.

Eyalet düzeyinde alınan ve San Francisco şehrinin sürücüsüz araçları düzenlemesine izin vermeyen özel kurallar sebebiyle, şehrin yerel Ulaştırma Departmanı’nın bu araçları kontrol etmek için Google veya GM üzerinde fazla bir gücü bulunmuyor.

NBC, Cruise araçlarıyla yolda olan GM’den bu konu hakkında bir yorum alamadı. Waymo’nun baş güvenlik sorumlusu Mauricio Pena ise kamera önünde bir röportaja katıldı. Pena, bunların “çok seyrek meydana gelen olaylar” olduğunu iddia ederken, şehrin şu anda sürücüsüz araçlarla ilgili günde üç 911 çağrısı aldığına işaret edildiğinde, bu sayıyı “nadir olaylar” olarak tanımlamasının sebebinin “kat ettikleri kilometre miktarına ve günlük olarak karşılaşılan acil durum çağrısı sayısına göre” olduğunu söyledi.

Ayrıca Pena, bu yaz San Francisco caddelerindeki Waymo araçlarının sayısını mevcut sayının 10 katına çıkarmayı planladıklarını da söyledi. Şehrin ulaşım müdürü Jeffrey Tumlin ise bu karardan memnun gözükmüyor ve Waymo’nun planını gerçekleştirmesi durumunda, “trafik sıkışıklığı üzerinde dramatik bir etkisi olacağını” söylüyor.