Türkiye PC pazarında sürpriz satın alma...

Türkiye bilgisayar pazarının en önemli hamlelerinden biri: Hangi PC devi rakibini satın aldı?

Türkiye PC pazarında sürpriz satın alma...

Referans Gazetesi'nden Sevgi Sayar Başaran'ın haberine göre, iki yıl önce 40 milyon dolarlık yatırımla Avrupa ve Ortadoğu'nun en büyük bilgisayar fabrikasını kuran Casper, aynı sektörde faaliyet gösterdikleri rakibi Aidata'yı satın aldı.

2013 hedefini 1 milyon adet üretim ve yurtdışına açılma olarak belirleyen Casper'ın büyüme hamlesi kapsamında yaptığı satın alma sektörde büyük ses getirdi. Casper Yönetim Kurulu Başkanı Altan Aras Fakılı da satın almayı doğrulayarak, geniş açıklamayı daha sonra yapacaklarını söyledi.

Sektörde büyük küçük tüm firmaların gündemine oturan anlaşmanın duyurusunun önümüzdeki günlerde yapılacağı öğrenildi. Anlaşmanın Casper'ın üretim gücü ile Aidata'nın pazarlama gücünün birleştirilmesi amacıyla yapıldığı ve sinerji yaratacağı belirtiliyor. Yapılan anlaşma sonucunda Casper markasının üst marka olarak konumlandırılması da planlanıyor.

Aidata markasının Türk PC pazarındaki yeri büyük

Türkiye'de bilgi teknolojileri sektöründe faaliyet gösteren Aidata Bilgisayar, 1986 yılında Boğaziçi Bilgisayar bünyesinde üretilmeye başlandı. Firma Türkiye'nin ilk yerli PC markası olmasının yanı sıra, IT sektöründe zincir mağazacılık uygulamasını da ilk başlatan firma olarak biliniyor. 2000 yılına kadar Boğaziçi Bilgisayar bünyesinde hizmet veren Aidata, geçen yıllarda ismini "Aidata Bilgisayar Sistemleri Ticaret ve Sanayi Anonim Şirketi" olarak değiştirmişti. Ayazağa'da üretim yapan Aidata, 2005 yılının başında üretim kapasitesini 5 kat arttırdı. Firma 400'ü aşkın yetkili satıcı ve perakende kanalı ile tüketiciye ulaşıyor.

Casper üretim devi

İki idealist mühendis tarafından kurulan Casper'ın kuruluş hikayesi ise 1991 yılında başlıyor. Şu anda 65 Casper Store ve 1200'ün üzerinde satış ve servis noktası olan Casper özellikle üretim gücü ile dikkat çekiyor. Firma Avrupa ve Ortadoğu'nun en büyük bilgisayar üretim tesislerinden birine sahip. 2007 yılında açılan tesise 40 milyon dolar yatırım yapan Casper, burada saatte 600, günde 5 bin, ayda 100 bin, yılda 1 milyon adet bilgisayar üretilebiliyor. Casper, 2013 yılı için koyduğu 1 milyon adet satış hedefine ulaşmak için yurtdışına açılmayı planlıyor. İlk etapta çevre ülkelere açılmayı planlayan firmanın hedefinde Kuzey Irak, Gürcistan ve Suriye gibi ülkelerde bulunuyor.


BİLİŞİM PAZARI HER YIL YÜZDE 10 BÜYÜYOR

Türkiye'de her yıl yüzde 10 büyüyen bilişim pazarının 2008 yılı rakamlarına göre büyüklüğü 19.1 milyar euroya ulaştı. Bu rakam içinde telekom pazarının büyüklüğü 14 milyar euro. Bilgi teknolojileri pazarı içinde yer alan donanım pazarının büyüklüğü ise 2008 yılında yüzde 17 büyüyerek 3.7 milyar euroya ulaştı.

Hürriyet

Okuyucu Yorumları

Toplam 6 Yorum

şimdi kriz yüzünden aidatamı iflas etti yoksa kriz filan hikaye casper yatıırmlarına yatırımmı ekliyor belli değil

Merhabalar,hangi firma olursa olsun hepsi ürünlerinde başka markalara ait parçalar kullanmaktadır,bu bir pazar döngüsüdür örnek vermek gerekirse : Philips ,Toshiba ,Samsung vs vs marka ürünlerin içinden Hyundai parçası çıkar genelde bu başka bir markada olabilir ama demek istediğim her marka kendi ürününü tepeden tırnağa kendisi üretmiyor,mutlaka ama mutlaka başka bir markaya ait parça ekleniyor , bu ister Bilgisayar olsun,Araba olsun,Beyaz eşya olsun bu böyledir,''ÖNEMLİ'' olan firmanın ürünlerinin ne kadar arkasında durduğudur ayrıca garanti ve müşteri memnuniyetine ne kadar önem verdiğidir.

Kuzey Irak adında bir ülke mi var?

yerli malı yurdun malı herkez onu kullanmalı !

Tüm firmaları satın alsın biz de artık bilgisayar almayalım :D

Sira HP, Asus ve Toshiba da. En sona Sony i satin alirsa Casper buyumus deriz artik :D:D:D

Sen de yorum yaz

 

CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda
Apple Store
Google Play

Turhost

İlginizi çekebilir

 

 

Turhost