IBM'den 4TB'lık hız canavarı Solid State Disk

IBM, 4TB'lık dev bir kapasite sunan Quicksilver ile SSD pazarına yeni bir soluk getirecek.

IBM'den 4TB'lık SSD
IBM, 4TB'lık Quicksilver ürünüyle SSD pazarına 'merhaba' dedi

HDD'lerin yerini yavaş yavaş SSD'lere bıraktığı şu günlerde birçok firmanın da SSD pazarına girdiğine şahit oluyoruz. SSD'de gelecek gören birçok firma en yeni teknolojilerle donatılmış SSD'lerini pazara sürüyorlar.

Bu akıma son katılan ise teknoloji devi IBM oldu. 4TB'lık dev kapasitesiyle tüm SSD'leri arkasında bırakan IBM'in bu yeni canavarı dünyanın en hızlı disk çözümünden bile 250 kat hızlı bir yapıya sahip.

Yıllar yılı iPod gibi müzik çalarlarla ve dijital kameralarla sınırlı kalan SSD'ler, sahip oldukları birçok avantajdan ötürü son yıllarda yavaş yavaş HDD'lerin yerini almaya başladılar. Ancak hız konusunda rakip tanımayan SSD'ler, henüz kullanıcılara yeterli kapasiteyi ergonomik bir fiyata sunmaktan oldukça uzak.

IBM ise Quicksilver ismini verdiği 4TB'lık son model SSD'siyle artık bu pazardan daha fazla uzak kalamayacağını göstermiş oldu.

Her ne kadar SSD'lerin fiyatları şu an için el yaksa da, belirli bir periyot içerisinde bu fiyatların kademe kademe düşeceği öngörülüyor. Bu nedenle SSD'ler şimdilik kullanıcıların bir numaralı tercihi olmasa da, önümüzdeki birkaç yıl içerisinde bu tablonun değişeceğine şüphe yok.

Selim Öztürk

Okuyucu Yorumları

Toplam 16 Yorum

4TB'lık SSD. Muazzam bir kapasite. Benim anlayamadığım, geleneksel HDD'lerin yapısı daha karmaşık ama fiyatları son yıllarda çok ama çok düştü. Ben 1990'lı yıllardaki HDD fiyatlarını hatırlıyorumda, inanın neredeyse bilgisayar fiyatına satılıyorlardı.
SSD'lerin yapısında sadece katı bellek var, yapımı o kadar da karmaşık değil ama bu kadar pahalı yapan etken, kullanılan yarı iletkenler mi acaba...?

Hayır. Bu kadar pahalı yapan daha yeni olmaları bu kadar basit :D.

ÇOk büyük bir kapatise aklım almıyo bir ömür boyu dodurmaya uraş bu SSD'i..Üstelik dünyanın en hızlı disk çözümlerinden 250 kat daha hızlı ne demek şaka gibi..Ama bunu almaya paramız yetermi acaba??Çok aşırı pahalı olur.Biz bunları ancak rüyamızda ve tanıtımlarda görebilriiz belki :S..

evet pahallı olması yeni olmaları yani üretim için harcanan yatırımmasrafını çıkartmak için fiyatlar böyle. 3-4 yıl içinde daha gelişmişini evlerde kullanırız. ama seagateten hiç ses çıkmaması garip. biz rekabet istiyoruz........

tahminimce bu ürünler 5 sene içinde elimize düşecek kadar ucuzlamayacak.

Ucuzlamasını sabırsızlıla bekliyoruz.Hem bu kadar bürük kapasiteye sahib bir SSD üretildiğine göre yakında bu ürüne benzer kapasiteli SSD'leri görmemiz an meselesi tabiki bunun sonucunda rekabet ve ucuzlama göreceğiz..Harddisklerde zamanında pahalıydı zamanında :D...

2 3 sene sonra ucuzlar.

Bir zamanlar bahsedilen vistanında destek verdiği melez disklere n'oldu? Geçen yıldan itibaren yaygınlaşacağı düşünülüyordu daha piyasaya girmeden silindi sanki.
SSD'lerin fiyatının düşmesiyle bir an önce yaygınlaşmaya başlarsa çok güzel olur.

kardeşim acaba 1 Tb neyimize yetmiyo? 4Tb hdd ne ile doldurcaz merak ediyorum gereksiz

şuan piyada 4 tb hdd diskler bile yok..hatta hitachi 2010 gibi 5 tb hdd çıkarmayı düşünüyordu.. demek vatandaşın elinde teknoloji hazır... hazır ki 4tb ssd söz ediyor ibb.. lakin piyasada henüz yok..istenilse daha fazla kapasite hazır olabilir..

4 tb gereksiz mi?! bu saatten sonra gereksiz diye bir tabi söz konusu bile olamaz.artık multimedia çagındayiz.dvd filimlerin bile yerini kendilerinin 3 , 4 katı büyüklüğünde blue raylara bırakmaya başladı. oyunlar bile gb'larca yer tutmakta..hani ne kadar alan o kadar iyi paralosı geçerli olmakta.. bunu nasıl doldururuz diye düşünmeyin derim.. en azından o disk elimde olsa çoktan 2,5 tb dolmuştu bile..!! artık petabayt'ların konuşuldugu bir devirdeyiz.. böyle giderse tb kavramı bugün kullanılan ve iyice dilimize pelesenk olmuş gb konumana düşmesi yakın..

bununda diğer bir sebebi, artan teknoloji sebebiylede, kimse elinde ki arşiv niteliğindeki dosyalarını ne zaman ömrünü tüketeceğini bilmediği ve çizilme riski taşıyan optik disklerde değil; bu tarz geniş kapasiteli ve güvenliği fazla disklerde korumak istiyor..o sebeble kapasite ne kadar fazla olursa ilerisi için o kadar iyi demek.. dolar mı?! emin olun dolar..

Bazılar 1TB Gereksiz Diyenler Neymiş Böyle Böyle Konuşmayın, Gereksiz Değildir. Siz HTDV Video Klipler, Film'ler Haberiniz Yok Galiba. Adam'lar AVİ,MPEG' Vb Bırakıp HDTV'ye Geçenler Var En Az 2-4TB Kullananlar Bile Var :) 1 Müzik Klip 300MB'den Başlıyor Film'ler İse 4-15GB Arası :) Kalitesine Göre ;). Daha Blue-Ray Oturdun mu 1 Film 30-50GB Yapar :)

>kardeşim acaba 1 Tb neyimize yetmiyo? 4Tb hdd ne ile doldurcaz merak ediyorum gereksiz

eski yıllarda ABD patent müdürü de, radyo yayının icadı için ne işe yarayacak bilmiyorum saçma sapan bir buluş demişti. şu an mikrodalga fırından telsiz ağına, tv, uydu yayınına kadar herşey radyo yayınıdır.
ama nesliniz tükenmediğine göre, sizin gibilerin de bir misyonu, hayata birtakım katkıları olsa gerek.
ibret alınacak insanlar da lazım netekim. ;)

şimdi 4TB Çok geliyor bize belki ama kim bilir 15 yıl sonra sadece kotamız o kadar olur.bir oyun 2TB olur.Sonuçta 90lı yıllarda 1gb ta çoktu :D

Bazılar 1TB Gereksiz Diyenler Neymiş Böyle Böyle Konuşmayın, Gereksiz Değildir. Siz HTDV Video Klipler, Film'ler Haberiniz Yok Galiba. Adam'lar AVİ,MPEG' Vb Bırakıp HDTV'ye Geçenler Var En Az 2-4TB Kullananlar Bile Var :) 1 Müzik Klip 300MB'den Başlıyor Film'ler İse 4-15GB Arası :) Kalitesine Göre ;). Daha Blue-Ray Oturdun mu 1 Film 30-50GB Yapar :)
-----------------------------------
tek cevabım Biz Türkiye de yaşıyoruz kardeşim!resmen orta çağdan yeni çağa geçişten bahsediyorsun Türkiye için yeni çağa daha çok var yakın çağı düşünmek bile istemezsiniz yani şöyle anlatıyım feodalite rejimi yıkmadan yeni çağa geçmek bu kardeşim:Dşimdi gittin sen 4Tb sdd aldın ne yapıycaksın gidip high definition film mi alıcaksın:Dhemde 4 Tb doldurcak kadar:)) ve yeni optik disk yani Blu Ray Türkiye ye daha yeni geldi diyebiliriz sence bunun oturması ne kadar sürer:D ve otursa bile filmler sadece disk te kalır hangi akıllı 50Gb veriyi diskten alırda hdd veya sdd kopyalar?tabi ki 4Tb sdd si olanlar:)))diskte dursa olmaz ille sdd ya da hdd kopyalıcak:) buna gereksiz denilmezde ne denilir?kardeşim sanki amerikada yaşıyormuş gibi konuşmayın burası Türkiye ve gerçekleri hep acıdır:)

diğer arkadaşa geçelim:
eski yıllarda ABD patent müdürü de, radyo yayının icadı için ne işe yarayacak bilmiyorum saçma sapan bir buluş demişti. şu an mikrodalga fırından telsiz ağına, tv, uydu yayınına kadar herşey radyo yayınıdır.
ama nesliniz tükenmediğine göre, sizin gibilerin de bir misyonu, hayata birtakım katkıları olsa gerek.
ibret alınacak insanlar da lazım netekim. ;)
--------------------------
burda radyo yayınından bahsetmiyoruz ve bilmem nerenin patent müdürüde beni ilglendirmez:) 4tb sdd ile mikro dalga fırın mı yapıcaksın yoksa telsiz ağ mı:)))kardeşim şuan için gereksiz değilde ne ya?4Tb sdd şuan ne koycaksınız içine en fazla benim bildiğim hatta oynadığım 5 dvdlik bi oyun var bundan daha büyük ne film gördüm ne oyun eğer sende diğer arkadaş gibi high definition teknolojisini dile getirip avrupalı avrupalı konuşacaksan hiç başlama derim:)
ve biz ibretliksek aman siz örneklikten olmayın avrupalı arkadaşlarım şu için çok gereksiz 4 Tb!

bi arkadaş daha yazmış uzun uzun ona artık cevap vermek istemiyorum çünkü yukarısı yetecektir ona fakat dikkatimi çeken bi yer var orayı kısaca açıklayım demiş ki:'arşiv niteliğindeki dosyalarını ne zaman ömrünü tüketeceğini bilmediği ve çizilme riski taşıyan optik disklerde değil; bu tarz geniş kapasiteli ve güvenliği fazla disklerde korumak istiyor.' :))) dostum kaç yıllık pc kullanıcısısın merak ettim açıkçası? sen diyorsunki hdd ler disklerden daha güvenli. :)) arkadaşım eğer hdd ler güvenli olsaydı yedekleme denilen(sanırım hiç duymadın)uygulama hiç olmazdı sen hdd yediğini nereye alıyorsun aya mı:))elbette dvd ye kardeşim eğer hdd güvenli olsaydı yedekleme uygulaması çıkarılmazdı!pc ne girecek bi virüs o çok güvendiğin hdd ni 2 gün içerisinde çökertebilir:)fakat dvd ler tek yazımlık olduğu için virüs girmesi söz konusu değildir ve çizilme demişsin kardeşim cd/dvd çantası denilen bi çanta var ona koyuyorsun artık çizilme devri kalkıyor bilmem sen hangi çağdasın:))

uzun lafın kısası bu zamanda 4Tb sdd fazla ve gereksiz ha ileri zamanlarda -bu Türkiye için oldukça ileri bi zaman oluyor- lazım olur mu?olmaz demedim olabilir!
şunuda söyleyim benimde film müzik arşivim yok mu? var elbette 300 gb hdd var belleğin çoğunda oyun program yüklü içinde müzikte var elbette çok sevdiklerimi koydum fakat ben arşivimi dvdlere yazdım bide dvd çantam var koyuyorum içine çizilme derdi e yok hdd artırma derdi de yok:)aynısı film içinde geçerli:) mantıklısı ve en güvenlisi bu şekildedir.

uzun cevap yazan bendeniz, sizin buram buram cehalet kokan mesajınızı okudum.. bir haylide güldüm..birçok şeyden haberinizin olmaması beni ayrıca tebessümlere itti..dogru backup hiç duymadım ben gerçi hayatımız backup, disk storage'ler ama canın sağ olsun senin.. kaç yıllık pc kullanıcısın sorusunun cevabını vereyim dün başladım..:)) hatta bügünde diyebiliriz.. ben hep öğrenciyim zaten.. bu IT alanında hiç birşeyde bilmiyorum, hepte öğreneceğim ve hep öğrenciyim.. ustayım demedim galiba ölene kadarda ustayım demeyeceğim kendime.. nasıl kardeşim merakın gitti mi..?!

ama arşiv dosyalarına virus bulaşatıracaklar senin gibi ukalardan başkası değildir zaten.. bu arada yönettiğim disk storage 150 tb üstünde...!! ..!!!o bilgileri dvdlere yazarsak buradan o sözünü ettiğin aya harbi yol olabilir..!!! konuşurken önce haddini bileceksin.. cehalet hiç birşey bilmemek değil, cehalet haddini bilmemek

efendi üzerine toz kondurmuyor haddini bileceksin diyor:)bakın güzel ülkemin güzel kardeşi size hakaret eden kabalık eden mi oldu?herkesin düşüncesi kendinedir çünkü diğerleri dinlemez sizin gibi efendilerde karşıdaki adamın düşüncelerine hakaretle yanıtlar verir:)işte tebessüm sırası bende. o birçok şeyleri biraz açsaydınız belkide size bir çok bilgi verebilirdim:)dikkatimi çeken eski istanbul uslubuyla konuşuyorsunuz fakat benim söylediklerimin ingilizcesini kullanıyorsunuz kendi dilinden uzaklaşmış bi istanbul uslubü nasıl bir çelişkidir bu?neyse cehalet değil mi?:)herneyse konuyu kişisel tartışmalara saptırmayalım virüs konusu ukalalara virüs var efendilere yok diye bişey söz konusu olamaz sanırım:) 150Tb storage her baba yiğidin harcı değildir bi ev kulanıcısı olarak çok saçma ve boş görünüyor benim için.. ha sizin işinize yarıyordur o ayrı:)ve kapanış olarak yine hakaret etmişsiniz bakın farkında mısınız bilmem ama yukarda sürekli gülümseme var bize verilen aileden gelen ahlak bu şekildedir tartışmalara içerisinde hakaret dahi olsa güzel bi dille hakaretsiz saygıyla ve en önemlisi gülümseyerek yanıt vermektir efendi!:)

Sen de yorum yaz

 



CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir