Bu reklam panosu, sizin peşinizde!

Sokakta bir reklam panosu gördüğünüzde, onun masum bir pano olmayabileceğini hep hatırlayın!

Bu reklam panosu, sizin peşinizde!

Yolunuzda ilerlerken karşınıza bir reklam tabelası çıktığında, ona şüpheli gözlerle bakmaya başlayabilirsiniz. Zira sizi izliyor olabilir...

Clear Channel Outdoor'un sahibi olduğu reklam tabelalarındaki bir jeo-konum-takip özelliği, firmanın reklamları hedeflemesi ve etkisini ölçmesi için yeni yollar sunmakta. Bu hizmet, aynı zamanda gizlilik taraftarlarının dikkatini de çekmiş durumda ve bu kişiler, bu özelliğin geçen araçlarda bulunan akıllı telefonlardan çok fazla verinin toplayabileceğini düşünüyorlar.

Algılayıcı, AT&T'yi de içeren Clear Channel'ın üç ortağından mobil veri toplamakta ve bu veriler bir araya getirildiğinde, ortaya devasa bir veri yığını çıkması kaçınılmaz. Center for Digital Democracy yöneticisi Jeffrey Chester, bu durumun ciddi bir mahremiyet endişesi yarattığını söylese de, Clear Channel Outdoor yardımcı başkanı Jason King, ortaklardan kişisel değil anonim veriler aldıklarını söylüyor. Firma, bu özelliği şimdiden 11 markette sunmuş durumda.

Ancak Chester, firmanın toplanan bu veriyi akıllı telefon kullanıcılarının detaylı profillerini oluşturmak için kullanabileceğini söylüyor. Chester'ın söylediğine göre reklam panosu firmasının "bir kişinin oldukça karmaşık resmini" üretmesi mümkün ve bu hizmet, "giderek artan bir şekilde sizi sokakta takip eden kişisel reklam izleme sisteminin" sadece bir parçası.

Firmanın bu reklam sistemi, ABD Senatörü Al Franken'in de dikkatini çekmiş durumda. Franken, firmanın bu sistem hakkında cevaplaması gereken bazı sorular olduğunu ve bu soruların birinin, verilerin ne zaman anonimleştirildiği olduğunu söylüyor. King ise bu mahremiyet endişesinin yersiz olduğunu söylemekte. King'in söylediğine göre kullanıcıların kişisel bilgileri, sadece onlar ile direkt iletişim halinde bulunan veri sağlayıcılarında bulunmakta. Veri sağlayıcıları, verileri Clear Channel'a sunmadan önce kullanıcıları anonim gruplara ayırmakta ve King'in söylediğine göre reklamcılar bu grupları hedeflemekte...

Levent Öztürk

Okuyucu Yorumları

Toplam 4 Yorum

Clear channel Türkiye'de de var. Dikkat edin!

Adamın adı zaten Jason. Kesinlikle yaptıklarından uzak durmak gerek...

En iyisi yanında jammer taşımak. :) Modern köleliğe giriyor bu kadarı çünkü. Kölelik kaldırılalı kaç yıl olmuştu ? (Araştırın diye yazmıyorum:) Şimdi ise yenilenmiş kölelik geliyor. Yeni köle tüccarlarınca en güzel karşılanan tarafı da şimdilerde kölelerin kendi ayaklarıyla gelmeleri ;-) 7/24 bağlanın(ama neye ?) kopmayın !

Modern kölelik zart zurt yazmışlar yine. Sizin ilginiz olan şeyler big data konseptinde anlatıldığı gibi kaydedilip, isteyeceğiniz şeyin reklamı yapılıyor. Siz de alıp mutlu oluyorsunuz. Firma da satmış oluyor. Alan memnun, veren memnun, gereksiz reklam gösterip o elektrik de boşa gitmiyor. Bu kesinlikle ekonomimiz için önemli. Bunun bizim ülkemize gelmemesi bizi kesinlikle geri bırakır diğerlerinden. Çünkü üretim-tüketimi artırıyor.

Sen de yorum yaz

CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın

İlginizi çekebilir