Apple Store çalışanı içini döktü!

Eski bir Apple Store çalışanının söyledikleri, utanılacak tabloyu ortaya çıkardı!

Apple Store çalışanı içini döktü!
Müşteriler gelene kadar her şey güzel

Eski bir Apple çalışanının söyledikleri, tamir edilmesi gereken asıl sorunun Apple ürünlerinde değil, biz müşterilerde olduğunu ortaya çıkardı.

Apple'ın hoş görünümlü mağazalarında çalışmanın nasıl bir şey olduğunu merak etmiş olabilirsiniz. Bir Apple çalışanı ne hisseder, neler düşünür? Business Insider'ın Cumartesi günü yayınladığı, İngiltere'deki bir Apple mağazasında bir çalışanla yapılan röportajda çalışan, içindekileri döktü.

2011 ve 2015 tarihleri arasında Apple mağazasında görev yapan çalışan, mağazanın en kötü tarafının yönetim, ürünler veya Apple'ın "tarikatı" andıran yapısı olmadığını; aksine müşterilerin çalışanlara kötü davranışı olduğunu söyledi. Apple Store'daki deneyimi için "inanılmaz derecede ümit kırıcı bir iş" sözcüklerini kullanan çalışan, insanları sadece şikayet etmek için mağazaya geldiklerini, bazen randevu almaya dikkat etmediklerini söylüyor.

Bir defasında cihazı nasıl çalıştıracağını bilmeyen biri tarafından "fahişe" sözcüğünü işittiğini söyleyen çalışan, bir defasında ise Apple'a ait olmayan bir üründe yaşanan sorundan dolayı hakaret işittiğini söylüyor.

Burada bittiğini sanıyorsanız, yanılıyorsunuz. Çalışan, Apple'ın ücretsiz onarım teklif etmemesinden dolayı ölüm tehditleri bile aldığını, bazı kişilerin kendisini dışarıda bekleyip, otomobilleriyle takip ettiğini söylüyor.

Çalışan, iş arkadaşlarının çoğunun "müthiş işlerle uğraşan" müzisyen ve grafik tasarımcılardan oluştuğunu söylerken, Apple'ın herkesin şüphe duyduğu "tarikat benzeri yapısını" da kabul ediyor. En iyi Apple ürünü sorulduğunda ise çalışan, Apple Watch'u beğendiğini söyledi.

Çalışanın söyledikler pek şaşırtıcı olmasa da, Apple mağazasına (veya herhangi bir mağazaya) uğradığınızda, asıl sorunun büyük ihtimalle siz olduğunu unutmayın.

Zeynel A. Öztürk

Okuyucu Yorumları

Toplam 7 Yorum

Apple alanların genel profilini çizmiş...

Müşteriler haklı apple ürünlerinin donanımı düşük ve pahalı. İşletim sistemi dışında apple hiçbirşeyi üretmiyor. Üretmediği halde işlemciye ve diğer parçalara kendi adını koyuyor.

@31 Mayıs 2016 14:15 O eksiyi kim verdiyse defolup gitsin buradan. Haklısın hocam. ;)

adam haklı apple kullanıcılarının çoğu nasıl kullanacağını ve en ufak sorunu nasıl çözeceğini maalesef bilmiyor olan calışan personele oluyor.

Evet, haklı. yalnız kaçırdığı bir konu var, buna müsaade eden Apple ve yöneticileri :) Sorunun merkezi belli..

23 yıllık Apple kullanıcısıyım. Siyah beyaz ekranlardan beridir hem bilgisayarlarını hem de ilk iPhone çıktığından beridir de tüm seri telefonlarını kullandım. Halen de kullanmaktayım. Hayatım boyunca herhangi bir sorun ile ilgili bir Apple Servisi veya Mağazasının kapısından içeri de girmiş değilim. Asıl sorunun bilinçsiz kullanıcı tarafı biraz doğru ama Satış sonrası hizmet ve yalnız bırakılma konusunda da markaların dikkatli olması ve sabır göstermesi gerek. Bu benim fikrim bu, saygılar...

Hem çalışan hem de müşteri karşılıklı olarak birbirlerine önyargı ile yaklaşıyorlar. Binlerce lira vererek aldığım cihazda gerçekten sorun çıktığı zaman karşılık bulamazsam elimden geleni ardıma koymam. O fiyat karşılığında müşteriye aynı düzeyde hizmet vermeliler. İşin doğrusu şu ana kadar gittiğim Apple mağazalarında ciddi bir sorunla karşılaşmadım.

Sen de yorum yaz

 



CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir