Hızla aratan yaşam maliyetleri ve enflasyon baskısı, akış hizmetleri için büyük bir felakete dönüşebilir

Hızla artan yaşam maliyetleri nedeniyle herhangi bir akış hizmeti üyeliğini iptal edebileceğini söyleyenlerin oranı, daha önce hiç bu kadar yüksek olmamıştı...

Hızla artan yaşam maliyetleri, akış hizmetlerini kötü vuruyor

Enerji fiyatlarında ve yaşam maliyetinde son zamanlarda yaşanan artış nedeniyle, Birleşik Krallık'taki hanelerin akış aboneliklerini iptal etmeye başladığı bildiriliyor. Her ne kadar araştırma İngiltere özelinde gibi görünse de, diğer ülkelerde de durumun çok farklı olmadığı tahmin ediliyor.

Pazar araştırma şirketi Kantar'ın bir raporundan alıntı yapan BBC, yalnızca 2022'nin ilk üç ayında İngiltere'de 1.51 milyon aboneliğin iptal edildiğini belirtti. Yaklaşık 500.000 kişi, bölgede yükselen yaşam maliyetleri sebebiyle tasarruf yapmak için bu hizmetlerden vazgeçtiklerini belirtti.

Salgın döneminde aboneliklerde ani bir artış olmasına rağmen, tasarruf etmek için aboneliklerini iptal etmeyi planlayanların sayısı, geçtiğimiz yılın aynı dönemindeki %29'a kıyasla 2022'nin ilk çeyreğinde %38'e yükseldi. Aynı zamanda yeni aboneler açısından da şimdiye kadarki en yavaş çeyrek oldu.

Ayrıca firma, Netflix ve Amazon Prime Video'nun Birleşik Krallık'taki hanelerde iptal edilme olasılığı en düşük olan hizmetler olduğunu, Disney+, Now TV, Discovery+ ve BritBox gibi diğerlerinin ise yüksek bir kayıp oranı yaşadığını belirtti. Genel olarak, Birleşik Krallık'taki hanelerin %58'inin en az bir akış hizmetine abone olduğu söyleniyor.

Kantar'ın bildirdiğine göre, Amazon'un Reacher dizisi 2022'nin ilk çeyreğinde Birleşik Krallık'ta en çok izlenen dizi oldu ve Netflix'in Inventing Anna ve Ozark'ı tarafından yakından takip edildi. İlginç bir şekilde, pazar araştırma şirketi, abonelik maliyetinin düşmesi şartıyla, Birleşik Krallık'taki hanelerin artık akış hizmetlerinde reklam fikrine daha açık olduğunu belirtti:

Büyük Britanya genelindeki veriler, Netflix abonelerinin reklamcılığa karşı tutumlarının yumuşadığını gösteriyor; 2021'de aynı noktada %38'e göre önemli bir artış ile %44'ü artık akış hizmetlerini daha ucuz hale getirecekse reklam görmekten çekinmediklerini belirtiyor.

Bu eğilimin devam edip etmeyeceğini zaman gösterecek, ancak tüm dünyada artan maliyetler göz önüne alındığında, akış devlerinin aboneleri elde tutmanın ve yeni aboneler kazanmanın farklı yollarını bulması gerekebilir.