Digital Signage'da ödüller sahiplerini buldu!

Digital Signage için düzenlediğimiz Türkçe isim yarışmasında ödüller, sahiplerini buldu!

Digital Signage için aradığımız ismi bulduk
Yarışmamızın ikincisi ENGİN ATALAR (Ankara)

Digital Signage için Türkçe isim önererek yarışmamızı kazananlar, ödüllerine kavuştular.

Birinci HÜSEYİN ÇELİK'e 52'' LG LED TV hediye edilirken ikinci ENGİN ATALAR'a  42'' LG LED TV hediye edildi. Üçüncü AYLEN ALPARSLAN'a mail, cep telefonu ve hatta SMS atılmasına rağmen ulaşılamadı. 

Hüseyin Çelik ve Engin Atalar'a yarışmamıza katıldıkları için tekrar teşekkür ediyor, hediyelerini mutlu günlerde kullanmalarını diliyoruz!

Ve yarışmamızın birincisi HÜSEYİN ÇELİK (Gaziantep)

Digital Signage için Türkçe isim aradığımız yarışmamız sonuçlandı! İşte kazananlar ve kazanan önerileri:

1- Hüseyin Çelik - "Dijital Yayın ve Bilgilendirme"

2- Engin ATALAR - "Dijital Tanıtım Sistemleri"

3- Ayten Alpaslan - "Görsel Bilgi Ekranı"

Kazananların hediyeleri, yılbaşından sonra kendilerine ulaştırılacak. Yarışmamıza katılan tüm takipçilerimize teşekkür ediyoruz!

-- 

Güncelleme (24.12.2015 09:20): Yarışmamıza katılan herkese teşekkür ederiz. Yapacağımız değerlendirmenin ardından çok yakında sonuçları açıklayacağız.

-- 

Oturduğunuz yerden, müthiş hediyeler kazanma şansına ne dersiniz? Digital Signage için en iyi Türkçe ismi bulun, hediyeler sizin olsun! Sistem 9 Medya Digital Signage'a en iyi Türkçe karşılığı öneren üç takipçimiz, müthiş hediyelerle ödüllendirecek! 

Yarışmamızın sonunda en çok beğenilen üç önerinin sahipleri sırasıyla 55", 42" ve 32" LG LED Televizyon kazanacak!

9 Aralık 2015 - 23 Aralık 2015 tarihleri arasında sürecek yarışmamızda önerilerinizi aşağıdaki linkten ulaşacağınız formu kullanarak bizlere ulaştırın. Sistem 9 Medya ve CHIP Online tarafından oluşturulacak olan seçici jüri yarışma sonunda tüm başvuruları değerlendirecek ve kazananlar 30 Aralık 2015 tarihinde bu sayfadan açıklanacak!

Peki nedir bu Digital Signage? Digital Signage, neredeyse her alan ve sektörde kullanılabilen yeni nesil bir yayın, reklam, duyuru ve bilgilendirme sistemi. Bu sistem, kurum ve kuruluşların hedef kitlelerine fotoğraf, dijital afişler, videolar ve etkileyici sloganlarla LED veya LCD ekranlar üzerinden tanıtım ve bilgilendirme yapıyor. Sistem tek noktadan yönetilebiliyor, böylece resim, video, haber, hava durumu gibi sayısız bilgi, sadece saniyeler içinde ekrana yansıtılıyor. 

Digital Signage Örneklerini http://www.sistemdokuzmedya.com/foto-galeri.html  adresinden inceleyebilirsiniz. 

Türk mühendislerinin hazırladığı özel bir yazılım üzerinden yönetilen Digital Signage, bu yazılım sayesinde uzaktan içerik gönderme ve yayınlamanın yanında uzaktan onarım ve arıza tespiti olanaklarına da sahip oluyor.

Fikrinizi paylaşın, kazanın!

Digital Signage için Türkçe'de hangi sözcükleri kullanabileceğimizi arıyoruz. Yarışmamıza katılıp en iyi fikri bizimle paylaşmanız halinde müthiş hediyeler sizi bekliyor olacak!

Daha fazla detay, sonraki sayfalarda.

Not: Ödül olarak verilecek TV'lerin modelleri, yarışma bitiminde stok durumuna göre belirlenecektir.

Kuşbakışı Digital Signage

Kapalı alanlar ve  açık hava mekânlarında insanları bilgilendirip yönlendirmek için kurulan bilgi ve tanıtımlarla donatılan dijital LED ekran sistemleri dünyada "digital signage" olarak biliniyor. Bu sistemler kimi zaman TV boyutlarında kullanılabildiği gibi kimi zamanda işlek bir cadde veya bir meydanda dev boyutta ekranlar da kullanılıyor.

Digital Signage esas olarak reklam amaçlı ve kurumsal çözümler olmak üzere iki farklı alanda kullanılıyor. Sistemde kullanılan ekranların boyları değişiklik gösterebildiği gibi, şekilleri de farklı olabiliyor. Günümüzde tanıtım ve bilgi ekranlarının perakendecilerden bankacılara, sinemacılardan kafeteryalara, kamu kuruluşlarından alışveriş merkezlerine, kuaför salonu sahiplerinden otelcilere, hastanelerden emlakçilere kadar geniş bir kullanım alanı bulunuyor.

Digital Signage ekranlarında görüntülenen bilgi ve tanıtımlar, evde TV izleyenleri değil, evin dışında hareket halindeki kitleyi hedefliyor. Tanıtım ve bilgiler evin dışındaki ekranlarda yapıldığından sistem "Digital Out Of Home-DOOH"  olarak da biliniyor. 

Evlerin dışındaki dijital ekranlara yansıtılan bilgiler;  ağırlanmak istenen ziyaretçiye hoş vakit geçirmekten toplantı programlarını göstermeye, çalışanlara eğitim vermekten, kurumsal bilgilendirmeye yönelik birçok farklı içerikte olabiliyor. Kampüs veya alışveriş merkezlerinde kullanılan dokunmatik ekranlar ise kayıt olmak isteyen öğrenci ya da müşteriyi doğru yönlendirip yolunu bulmasında yardımcı oluyor.

LED, LCD ve projeksiyon gibi teknolojiler kullanılarak bina veya işlek caddelere konan bilgi-tanıtım ekranlarının içerikleri tek bir merkezden yönetiliyor. Bu durum bir yandan içeriklerinin hızlı bir şekilde güncellenmesini mümkün kılarken, öbür yandan her ekrana istenen zamanda istenen içeriğin yansıtılmasını kolaylaştırıyor. Tek merkezden yapılan bu işlemler internet ağı üzerinden, yayın kutusu, sunucular ve özel bir yazılım kullanılarak gerçekleştiriliyor.

Günümüzün gelişen gömülü teknolojileri sayesinde artık dijital ekranlar, hareketleri algılayıp görüntü yakalayabiliyor. Böylece dijital ekranlar kolayca interaktif hale getirilebiliyor. Dijital ekranlardaki bilgi ve tanıtımlar diğer mecralardan daha kolay ölçümlenebiliyor. Günümüzün gelişen yazılımları sayesinde, bilgi ve tanıtım ekranına kaç kişinin baktığı, bunların kaçının erkek kaçının kadın olduğunu rahatlıkla ölçülebiliyor. Diğer özelliklerinin yanı sıra, ölçümlenebilmeleri dijital ekranları hareketsiz, cansız diğer afişlerden ciddi şekilde ayırıyor.

Digital Signage hakkında daha fazla bilgi için lütfen şu siteleri ziyaret ediniz:

sistemdokuzmedya.com

digitalsignageturkey.com

oceanoutdoor.com

onelan.com

10 soruda Digital Signage!

1-Digital Signage nedir?

Digital Signage, hemen hemen her alan ve sektörde kullanılabilen yeni nesil bir yayın, reklam, duyuru ve bilgilendirme sistemidir. Kurum ve kuruluşların hedef kitlelerine tanıtım ve bilgilerini, fotoğraf, dijital afişler, videolar ve etkileyici sloganlarla LED veya LCD ekranlar üzerinden yapıyor.

2-Digital Signage'da sistem nasıl çalışıyor?

Sistem, internet ağıyla uzaktan tek noktadan yönetilme özelliğine sahiptir. Bilgi girişleri, güncellemeler ve tüm kontroller internet ağı üzerinden gerçekleştiriliyor. Her boyut ve çözünürlükteki ekranlara resim, video, haber, hava durumu, yol bilgileri, trafik durumu, döviz ve para bilgileri, uçuş bilgileri gibi sayısız bilgi ve içerik saniyeler içerisinde ekranlara yansıtılıyor. Sistem dizüstü bilgisayar, tablet ya da IP özellikli her hangi bir mobil cihazdan kontrol edilebiliyor.

3- Digital Signage sisteminde bir yazılıma gerek var mı?

Evet,  özel bir yazılıma gerek var. Sistem 9 Medya yüzde 100 Türk mühendislerinin hazırladığı özel bir yazılım kullanıyor. Bu özel yazılım; içerik gönderme ve yayınlama işinin yanı sıra, uzak noktalardaki ekranları yönetme görevini de yerine getiriyor. Özel yazılım sayesinde ekranlar uzaktan açılıp kapatılabiliyor, arıza tespitleri yapılıp arızalar gideriliyor.

4- Digital Signage'daki ekranların TV'den ne farkı var?

Burada sistem, her yere ayrı içerikte yayın yapma özelliğinden dolayı klasik TV'lerden çok farklıdır.  Örneğin, mağaza zincirine sahip biri istediği mağazada veya aynı mağazanın farklı katlarında dilediği içerikleri müşterilerine sunabilir. Kişiselleştirilebilme özelliğinden dolayı geleneksel TV'lerden çok farklıdır.

5-Digital Signage ne işe yarar?

Kurum ve kuruluşlara, ürün veya hizmetlerini daha hızlı ve daha çekici hale getirerek müşteriye doğru zaman ve yerde sunma imkânı tanıyor.  Genelde reklam amaçlı olarak kullanılmakla beraber, kamu alanlarında, şirketlerin iş yazışmalarında, alışveriş merkezlerinde, restoranlar, hastaneler ve sinemalarda bilgilendirme amaçlı olarak kullanılıyor.

6-Digital Signage hangi alan ve sektörlerde kullanılıyor?

Digital Signage, büyük, küçük her ölçekteki, tanıtım veya bilgilendirme yapmak isteyen tüm sektör ve alanlarda kullanılabiliyor. Alışveriş merkezleri, hastaneler, belediyeler, bekleme salonları, hava alanları, oteller, teknoloji marketleri, bankalar, yön bulma, restoranlar, toplu taşıma araçları kısaca reklam ve mesaj duyurmak isteyen herkes digital signage kullanabilir.

7- Digital Signage kurum ve kuruluşlara hangi avantajları sunuyor?

Kurum ve kuruluşlar, sistem sayesinde LED, LCD veya plazma ekranlara, kiosk sistemlerine, dijital reklam panolarına, açık ve kapalı hava reklam panolarınıza tek bir noktadan istediğiniz anda yayın yapma avantajı sunuyor. Üstelik bu yayını saatlik, günlük, haftalık, aylık ve yıllık olarak zaman dönemlerine bölebilirler.

8- Digital Signage'da interaktivite nasıl yapılıyor?

Sistemle ekranın karşısına geçen kişiye interaktivite imkânı sunuluyor. Örneğin ebeveynler ailecek alışveriş merkezine gidiyor çocuklarını interaktif ekranın karşısında bırakıp alışverişlerini gönül rahatlığıyla yapıyorlar. Sistem birçok yenilikçi interaktif uygulamalara da açık. İnteraktivite yüklenen ekranlardaki bilgi ve tanıtımların etkisi de uzun sürüp, akılda kalıyor.

9-Digital Signage ne kadar etkilidir?

Araştırma kuruluşu Nielsen'in yaptığı bir ankete göre, katılımcıların yüzde 77'si yeni çıkan bir ürün hakkında bilgi sahibi olmanın en iyi yolunun Digital Signage olduğunu söylüyor. Yüzde 68'i ürün hakkında satın alma düşüncesi yokken ürünü satın aldıklarını belirtti. Yüzde 66'sı tanıtımının yapıldığı ürün hakkında daha pozitif düşündüklerini ve yüzde 44'ü de başka bir ürün satın alacakları anda bu ürünü görüp onu almayı düşündüklerini belirtti.

10-Digital Signage'ın ölçümlenebilme özelliği var mı?

Ölçümlemlenebilmesi Digital Signage'ı özellikle reklam verenler açısından son derece cazip kılıyor. Duyuru ve reklamlarını sistem üzerinden yapan reklam verene, ekranlarda görüntülenen bilgilere kaç kişinin baktığı, bunların kaçının hanım kaçının erkek olduğu, hangi saatlerde yoğunluk olduğu gibi son derece ayrıntılı ölçümlemeler yapılıp rapor olarak veriliyor.

 


CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir