Facebook'ta can sıkan paylaşımlar düşüşte

Bizim için oldukça iyi, Facebook içinse son derece kötü bir haber...

Facebook'a kötü haber!

Facebook'ta çoğunlukla canımızı sıkan paylaşımlar ve rahatsız edici derecedeki reklamlar, araştırmacılara göre düşüşte. Bu Facebook için iyi bir haber olmasa da, viral içeriklerden, canlı videolardan, eski sınıf arkadaşlarından sıkılan bizler için iyi bir gelişme.

The Information'a göre Facebook, 2015'in ortası itibariyle "orijinal yayın paylaşımında" önceki yıla göre yüzde 21 düşüş yaşadı. Bu paylaşımlara nikahlar, bebekler, yeni işler, ailedeki vefatlar, tatiller vs. dahil. Haber makaleleri gibi kişisel olmayan paylaşımlarda da düşüş yaşandı, ancak buradaki düşüş yüzde 5,5 ile daha yumuşak oldu.

2016'nın verilerine göre durum, 2015'e göre biraz daha iyi ancak müthiş değil. Rapor, "orijinal yayın paylaşımının" yüzde 15 düştüğünü söylüyor.

The Information bu durumun Facebook için bir sorun teşkil ettiğini söylüyor ve ekliyor: "bu trend, Facebook'un kullanımını zamanla erozyona uğratabilir." Gerçekten de paylaşım üzerine kurulu bir platform olan Facebook'ta kullanıcıların sosyalleşmekten vazgeçmesi, tüm siteyi anlamsız kılabilir. Bununla birlikte bir Facebook yetkilisinin Gizmodo'ya konu hakkında yaptığı açıklamaya göre sosyal ağ, önceki senelere benzer bir performans sergiliyor ve insanlar "tonla içerik paylaşmaya devam ediyor".

Her gün Facebook'a giren ortalama bir kullanıcı için bu gelişme, aslında olumlu bir gelişme. Bu kendini öven, etrafa sataşan, politik tartışma içeren paylaşımları daha az gördüğümüz, aslında pek ilgilenmediğimiz bebek, evlilik, tatil, kişisel hayat ve diğer paylaşımların önümüze daha az çıkması anlamına geliyor.

Okuyucu Yorumları