Ford: Emniyet kemeri devrimi!

Otomobillerdeki standart emniyet kemerlerini unutun: Ford'un yeni emniyet kemerleri çok farklı...

  • M. Oğulcan Gökçe
Ford: Emniyet kemeri devrimi!
Şişme emniyet kemerlerinin, kaza anında standart emniyet kemerlerine oranla 5 kat daha koruyucu olduğu iddia ediliyor.

Dünyanın ilk ve en büyük otomobil üreticilerinden olan Ford, 2010 modellerinde, şişme emniyet kemeri tasarımlarına yer vereceğini açıkladı. Tüketiciler, Ford'un 'otomobilleri daha güvenli kılmak' yönündeki çalışmalarının bir ürünü olduğunu belirtikleri şişme emniyet kemerleri ile 2010 Explorer modeli ile tanışacak.

Şişme emniyet kemeri, geleneksel hava yastığı ve emniyet kemeri teknolojilerinin bir bileşimi. Çarpışma anını ortalama 40 milisaniye takiben devreye giren emniyet kemerlerinin şişerek vücudu sardığı, böylece alışıldık tasarımlara oranla 5 kata kadar artırılmış koruma sağladığı belirtiliyor.

Güvenlik standardı olur mu?

Independent gazetesinin haberine göre, yeni emniyet kemeri tasarımlarına ilişkin ilk tüketici geri bildirimleri de son derece olumlu...

Ford yetkilileri, yeni tasarımlarının yakın bir gelecekte güvenlik standardı haline gelmesini umduklarını; bu sayede kazalarda kafa, göğüs ve boyun bölgesindeki sakatlıkları önlemeyi hedeflediklerini ifade ettiler.

Geçtiğimiz ay Tokyo'da düzenlenen otomobil fuarında tanıtılan; Japon sanatçı Huzimoto Takeshi ve Lexus ortak yapımı konsept süper-otomobil Lexus LF-A'da da benzer bir teknoloji kullanılmıştı.

Okuyucu Yorumları

Toplam 6 Yorum

zaten diğer kemeride volvo geliştirmişti yani oda ford'un

Çok güzel bir gelişme hem diğer kemeri kullanırken bir kaza meydana geldiği zaman kemer insanın vücudunda iz bırakabiliyor.BU kemeri sevdim :D

:) komik uzuun kullanımlık degil. neden mi . 5 yıllık emniyet kemerlerinizin elastikiyetini kontrol edin derim. su an mevcut 3 nokta emniyet kemerleri bile 5 yıl içerisinde oluştuırdugu deformasyonlar ortada. o halde bu emniyet kemerleri cıkarıldıgında makara ile sarılmıyacak. yanda falan duracak. sargılı emniyet kemerleri bile gunese vs.. de deforme oldugundan cok uzun omurlu degiller.

Kardeşim zaten bu kemerlerde hava yastıkları gibi sadece tek kullanımlık, normal kemer boyutunda ve kaza anında açılıyor..

Çok güzel düşünülmüş. Hali hazırda kullandığımız kemerler bir çarpışma anında omzunuzu veyahut göğsünüzü zedeleyebiliyor.

Çok güzel düşünülmüş. Hali hazırda kullandığımız kemerler bir çarpışma anında omzunuzu veyahut göğsünüzü zedeleyebiliyor.

Ne kadar güzel bi fikir düşünce:s. hadi aldın böyle bi arabayı tek sorun kemerin omuzu göğüsü zedelemesimi? kaza anında başka birşey olmuyormu acaba? camlar kırılıp insanın bi yerine gelmezmi,veya direksiyon geri gelip kolunu ayağını veya sıkıştırmazmı, v.s. v.s.. hiçmi kazaları görüp kendine daha dikkatli davranmaz bi insan. hava yastıklı kemer çıkmış tamammı şimdi oldukça güven veriyor dimi:)... bü tür şeyler e güvenmek bi kenara azmamak lazım. düşünün biraz ya..

Sen de yorum yaz

 

CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda
Apple Store
Google Play

Turhost

İlginizi çekebilir

 

 

Turhost