45 yaş ve üzeri tehlikeleri fark edemiyor

45 yaş ve üzerindekiler internette paylaşım yaparken dikkatli ama tehlikeleri fark edemiyorlar.

45 yaş ve üzeri dikkatli ama

Türkiye'nin de aralarında olduüu ülkelerde yapılan araştırmada gençler için çevrimiçinde veri paylaşmanın günlük bir uğraş olduğu ve %83'ünün çevrimiçinde özel mesajlaşma hizmetlerinden faydalandığı ortaya kondu. (45 yaş üzerinde bu rakam yüzde 53)  Yaşlıların üç katı genç kullanıcı, çevrimiçinde en az bir kez sakıncalı içerik paylaştığını itiraf etmiş: yüzde %23'ü.

Söz konusu yazılım yüklemek ve dosya indirmek olduğunda genç nesil daha sabırsız. %26'sı, yazılım yüklerken hükümler ve koşulların ayrıntılarını atladıklarını belirtmekte. Bu, ne tür bilgilere erişim hakkını elde ettiklerini, hangi ek programları indirmiş olabileceklerini veya işletim sistemi ayarlarının nasıl değiştirilmiş olabileceğini bilmedikleri anlamına geliyor olabilir. 45 yaş üzerindekilerin sadece %12'si küçük yazıları görmezden geliyor. Gençler ayrıca, dosya indirirken de daha dikkatsiz; üçte biri (%31) dosyaları farklı kaynaklardan indirirken bu oran daha yaşlı kullanıcılarda sadece %10. 24 veya daha genç yaştakilerin dörtte biri (%24), bir yazılım indirirken engellediği takdirde güvenlik çözümünü devre dışı bırakıyor; daha yaşlı katılımcıların sadece %13'ü bunu yapıyor.

Ancak Kaspersky Lab'ın araştırmasına göre, potansiyel bir tehditle karşılaştıklarında gençler, zararlı yazılımları tanıma konusunda daha deneyimli. Dört örnek arasından bir şarkı indirmeleri istendiğinde, en tehlikeli '.exe' dosyası üç gençten biri (%30) tarafından seçilirken, 45 yaş üzerindekilerin neredeyse yarısı (%42) tarafından seçiliyor. Güvenli '.wma' seçeneği yaşlı kullanıcıların sadece beşte biri tarafından seçilirken gençlerin %29'u bu seçeneği tercih ediyor.

Daha az kısıtlamalı çevrimiçi davranışlarının ışığında genç kullanıcıların bir zararlı yazılımla karşılaşma olasılığının daha büyük olduğunu görmek şaşırtıcı değil. Yaşlı kullanıcıların %34'üne kıyasla 24 yaş ve altındakilerin %57'si 2015 yılı içinde zararlı yazılımlardan etkilenmiş. Çevrimiçi riskler konusundaki deneyimsizlikleri nedeniyle zararlı yazılımların yaşlı kurbanlarının nasıl kurban olduklarını anlamadıklarını söylemeleri daha olası: 24 yaş altındakilerin sadece %10'una karşılık %17.

Kaspersky Lab Baş Güvenlik Araştırmacısı David Emm şunları söyledi: "Olgun İnternet kullanıcılarının çevrimiçinde kendi kişisel bilgileriyle daha az risk alacağı açıkken; bir tehditle karşılaştıklarında bunu tanıma ve üstesinden gelme konusunda daha az bilgili oldukları da görülmektedir. Güçlü bir dijital koruma içgüdüsünün yerini hiçbir şey tutamaz. Her yaştan kullanıcının çevrimiçinde dikkatli ve uyanık olması ve İnterneti ne sıklıkla ne için kullanıyor olduklarından bağımsız olarak potansiyel tehditlerin farkında olmaları önemlidir. İnsanlar ayrıca, dosya indirirken ve yüklerken ve çevrimiçinde haberleşirken kendilerine tam bir koruma sağlayacak bir güvenlik çözümüne sahip olmalıdır."

BASIN BÜLTENİNDEN DERLENMİŞTİR

Okuyucu Yorumları

Toplam 3 Yorum

''45 yaş ve üzeri tehlikeleri fark edemiyor'' denilerek araştırma ve istatistik yollu bu yaş kategorisine girenler, ürkütülür, özgüvenleri yer ile yeksan edilir, zaten para da bu potansiyel müşteride olur. Ee ne duruyosunuz Kaspersky alın mı denmek isteniyor? Gençlerin umurunda değil zararlı girmiş girmemiş zaten beş para sayıp AV satın almaz! Denekler üzerinden pazar ve piyasa araştırması haber diye yutturuluyor. 53 yaşındayım Kaspersky'e zırnık koklatmam, araştırmadaki denekler bunakmış!

Olgun internet kullanıcısı yaş grubundanım! Herhangi bir tehlike ile karşılaştığımda onu nasıl bertaraf edeceğimi biliyorum. Removal tool ile veya manual virüsü silecek kadar. Düzenli yedekleme gerekirse temiz kurulum yaparım. Güvenmediğim hiçbir siteden indirme yapmam eklenti kabul etmem, riskli site ve uygulamalarda dahil AV'i hiç kapatmam. Ulan çişini tutamayan, adını yazmakta zorluk çeken, kimsesizler yurdunda mı, Şişli Etfal Morgunda mı yaptınız bu araştırmayı yoksa ben bir istisna mıyım?

45 yaş ve üzeri tehlikeleri fark edemiyor! Genellikle bu başlık altında orta yaş üstü tüketicilere ya İnkontinans (İdrar Tutamama) sorununa ilişkin tıbbi ya da bitkisel uzakdoğu çöp ve zehirli ilaçları pazarlanır olmadı kaplıca reklamı! Bu defa da öyle sandım, yanılmışım. Dünya ölçeğinde ele alırsak elbette gençlerin bilişim tecrübesi daha yüksektir fakat orta halli bilgi sahibi bir 45+ kullanıcı da daha temkinlidir. Araştırma ana hatları ile doğru Kaspersky 45+ i hedef müşteri kitlesi yapmış.

Sen de yorum yaz

CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın

İlginizi çekebilir