Firmalar Windows Vista'yı hor görüyor

Çıkmasından bu yanan bir sene geçmiş olmasına rağmen firmalar Vista'ya soğuk bakıyor...

  • Halil Mollaoğlu
Firmalar Windows Vista'yı hor görüyor
Windows Vista: Firmalar tarafından sevilmiyor.

Windows Vista'nın çıkışı üzerinden bir sene geçmiş olsa dahi, işletim sistemi firmalar tarafından hala kullanılmıyor. Droege & Comp. firma danışmanlığının yaptığı bir ankete göre Almanya, Avusturya ve İsviçre'deki firmaların sadece yüzde biri Vista kullanıyor.

Bayrağı ise yüzde 82'lik kullanım oranı ile Windows XP taşıyor. Microsoft Almanya'nın şefi Achim Berg Service Pack 1'in çıkışı ile Windows Vista'nın son derece yüksek oranlarda kullanılacağına inanıyor. Zira daha önce aynı Servis Paketi sürümü Windows XP'nin de yükselişine sebep olmuştu.

Okuyucu Yorumları

Toplam 24 Yorum

Evet gerçekten kımse xp kadar vistayı tutmadı nedenleri var tabiki de açıkça ortada..????

"Evet gerçekten kımse xp kadar vistayı tutmadı nedenleri var tabiki de açıkça ortada..????"

Tabii ki açıkça ortada. Ama senin hayalindeki gibi Vista'nın kötü bir sistem olması HİÇ değil. Vista sistem gereksinimleri olarak daha yüksek konfigürasyon gerektiren bir işletim sistemi. Yani Vista'ya geçmek için firmaların donanıma da para ayırması gerekiyor. Eh, tabi en çok firmaların cebi sıkıdır, zorda kalmadıkça...

Chip ve Chip Online, bu Vista'ya nasıl bakıyor çok merak ediyorum yada genel olarak Microsoft ürünlerine... Neyse işte WinXP gibi bir sistemi geliştireceklerine hemen Vista diye ortaya atlarlarsa böyle olur. Bu da yetmemiş şimdide "Windows.7" haberleri ortada dolaşıyor.. Neden kullanıcıların veya şirketlerin Vista ya soğuk baktıkları nedenleri herşey ortada. SP1 bile günü kurtarmaya yetmediki daha napsın millet Vista'ya sıcak baksın. Yüksek donanım istemesi (en önemli sebep tabiki budur) bir yana, Vista ya donanım-yazılım-oyun piyasasının soğukmu sıcakmı bakıyor olması dahada önemli. Uyumluluk, sorunsuz, stabil çalışması vb nedenlerle...

Vista ilk açıklandığında hemen akabinde istediği sistem yazılınca bu 'ne yaw sanki yeni oyun falanmı kurucaz, min./max. sistem ihtiyacıymış yuh be' diyenler olmuştu. Geçen seneye kadar en az DX10 destekli ekran kartı, yok en az 1GB RAM buda performanslı çalışması için 2GB lazımmış bilmem neymiş. En az çift çekirdekli Core2Duo işlemci istemediği kaldı (belkide istemiştir).. XP yi hatırlayın bu kadar değildi...

VİSTA EN İYİSİ XP DEN BİLE HIZLI KULLANIYOM

vistanın kullanım zorluğu yüzünden de geçmiyor olabilirler bir işlem için bin dereden su getirtiyor ben 2 kez kurdum en fazla bir gün katlanabiliyorum yaşasın XP :D

Bence microsoftun hatası çok iyi oturmamış vistayı sunmak oldu piyasaya.. Şu an sp1 ile gayet sorunsuz çalışıyor ama bi kere kötü ün yayıldı heryere (spekülasyona da bayılıyo insanoğlu). Hele firmalar için risk demek para kaybı demek o yüzden yanaşmıyolardır..

Ben bir firmanın bilgi işlem yöneticisiyim. Yaptığımız testlerde vista business edition, xp yi sorunsuz kullandığımız makinalarda çok daha hantal kaldığını gördük.ayrıca kullanıcı işlemleri 98 den buyana gelen alışkanlıkların çok dışında olduğu için tercih etmedik. Aldığımız her makinayı xp ye downgrade ederek kullanıyoruz. Kullandığımız programların vista üstünde çalışmaması da ayrı bir neden. Bu sebeple hayran hayran desktopa bakacaksınız vistayı tercih edebilirsiniz. iş yapacaksanız ve hız arıyorsanız XP PRO SP2 tek tercih...

Aklı olan ya XP kullanır yada Linux :) Vista bence XP'nin üzerine birkaç özellik eklenmiş hali. 98'den sonra ME'nin çıkması gibi birşey. Yani 95 veya XP gibi devrim olmayacak.

5 yıl çalıştık programlaması en uzun süren windows sürümünü çıkardık dediler, ortaya MacOS klonu bir sistem çıktı. windows 3.1 den beridir kullandım tüm sürümleri, hiçbir sürüm bu kadar tepki almadı. kullanıcılar direnç gösteriyorlar vistaya geçmemek için. microsoft bakalım bu direnci nasıl kıracak. bana çok fazla artı getirmiyor vista. oturup saçlarımı yolmak istemiyorum bu genç yaşta.

masaüstü bilgisayarımda xp kurulu yeni dizüstü bilgisayarımda ise vista var her iki sistemide kullanan birisi olarak diyebilirimki xp çok daha iyi görsellik bakımından vista iyi hoşta gerçekten de bazen insanı çileden çıkartıyo bence xp satışları sona ermemeli ve geliştirilmeli diye düşünüyorum

vistaya iice tilt olmaya başladım nero 8.2 ve önceki sürümlerinde devamlı hata veriyo...xp başımın tacıı ;)

vistaya iice tilt olmaya başladım nero 8.2 ve önceki sürümlerinde devamlı hata veriyo...xp başımın tacıı ;)

Günün büyük bölümünü bilgisayar basında geciren biri olarak sinir hastası olmaya karar verdiğimde vistaya geçicem... Firma olarak geçemyi düşündük ilk olarak evde test edeyim sonra firma bilgisayarlarında geçiş yaparız dedim kendi bilgisayarıma kurdum 2 hafta zor dayan bildim.Şimdiye kadar gördüğüm en berbat win sürümü görsellik için prformansımdan ve rahatımdan vaz gecemem kusura bakmasınlar....

vistanın eksileri var ama artılarını göz ardı etmemek lazım mesela gelişmiş arama özelliği ve sidebar gibi artıları da var

vista eskisin yeni bişey çıkana kadar xp.

bi sorun neden 98 ten xp ye hemen geçtiler?

çünkü xp de hiçbir sorun yok.!

Vista gerçekten çok itici görünüyor.. Vistaya geçen kolay kolay alışamaz. bende geçmeyi düşünmüyorum

xp iyidir. xp'de sadece olacağını vaat ettikleri birçok özellik yoktu, vista'da var bunlar. dizinleyerek arama, sabit diski ram olarak kullanma gerçek anlamında vista'da var. kısayol oluşturulduğunda yapılan adlandırma xp zamanında benim aklıma da aynı şekliyle gelmişti, "keşke böyle olsa" demiştim. :D bunlar çok önemli, performansta ve görsellikte çok etkili. ama vista'da bunlardan başka hiçbir şey yok :D

Artık 4 çekirdek bir işlemciniz 2gb ya da daha fazla raminiz varsa kesinlikle vista kullanmanız gerekmekteki performansı alabilesiniz..Ben bir vista kullanıcısı olarak şu ana kadar hiçbir problem yaşamadım;)

ben de bir vista kullanıcısıyım.kötü bi yanını pek göremedim.ama çok program yüklediğinizde adamı kanser edebiliyor.

XP 7-8 yıldır kullanılıyor, görüldüğü üzere daha da kullanılacak ve vista bir çok açıdan itici. Vista Microsoftun yüksek karlar elde etmek için bir pazarlama taktiği sadece. Aşırı fazla gereksiz özellikler ve görsel geliştirmeler, ve bunu yanında güvenli olma adına kullanıcıyı delirten uyarılar. XP dürüst bir şekilde güncellenirse daha senelerce kullanılır.

Şu vistaya kötü diyenlerin çoğu bilgisayardan anlamayan kişiler..Benim vista ultimatem xp den kat ve kat daha hızlı sorunsuz dersem ne dersiniz?Ama öyle...vistadan daha güzel performans alıyorum çünkü pcnin dilinden anlıyorum...Bunu hava atmak gibi anlamayın..Bunun felsefesi şudurki..Sen pc yi anlamak istemezsen o seni hiç anlamaz..Sen onu anlarsan o da seni anlar..
w7 çıkınca wistaya kötü diyenler wistayı övecektir..tıpkı xp çıkınca 98 e yaptıkları gibi...
wistanın en kötü yanı şudurki sağlam donanım istiyor..Kaya gibi işletim sistemi kaya gibi donanım ister ve hakkıdır...Ben uçuk sistem kullanan 500 dolarlık ekran kartına sahip olan birisi değilim..Ama baştada söylediğim gibi ANLIYORUM..

bill amca yine oturdugu yerden herşeyi karıştırmış. performans ve yenilikler kayda deger olabilir ama dikakt ederserseniz. windows kullanımda eski bilgiler çöpe atilmiş. işletim sistemi geliştirilebilir faydasi itibariyle fakat değiştirilmesindeki mantiği anlıyamadım . eski bilgileri çöpe atmak için yapılan çalişma %100 kullanım kolaylığı ve yenilikler %5 diyebilirim sadece allayıp pullamış. sevgili bill amcanın amacı sizce gerçekten kaliteli bir hizmet mi yoksa müşterileri üzerindeki denetimini kontrol gücünü artırmak mı?

zengınler buraya toplanmıs :)ultimate değil bzmkisi home basıc kullanıyorum tmmı :) valla napalım uygun donanımmıdır ekran kartıdır osudur busudur yni zengin işi :) home premium yuklemeye calısıyorum ama performansla ilgli sorunları var daha yol katetmelerı lazım dedikleri gibi daha vista yapım asamasında tam oturmus değil

valla doğruda yapmıslar neymiş cnm o vista görsellikten baska bişi değil ki şirketlere windows az linux kullanmaları lazım...Vista şirket için genel ölçüde yeterli değil

olmadı bill amca olmadi :)

Sen de yorum yaz

 


CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda
Apple Store
Google Play

Turhost

İlginizi çekebilir

 

 

Turhost