iPhone 6S / 6S Plus'ınızın işlemcisi hangisi?

iPhone 6S'inizde Samsung'un mu, yoksa TSMC'nin mi işlemcisi var? İşte keşfetmenin yolu...

  • Zeynel A. Öztürk
iPhone 6S veya 6S Plus'ınızın işlemcisi hangisi?

Apple'ın en yeni iPhone'larında kullandığı A9 işlemcinin iki farklı sürümünün olduğu, geçtiğimiz günlerde ortaya çıkmıştı. İşlemciler hemen hemen aynı olsalar da biri, hız testlerine göre pili daha hızlı tüketiyordu.

Anandtech, iPhone 6S ve 6S Plus'ın satışa sunulmasından kısa bir süre sonra iki farklı A9 yongasının olduğunu, bunlardan birinin Samsung'un 14nm teknolojisiyle üretildiğini, diğerinin ise TSMC tarafından üretildiğini ve biraz daha büyük olduğunu söylemişti. Apple, tedarikle ilgili sorun yaşamamak için işlemcileri iki farklı üreticiden sağlamayı tercih etmişti.

Ancak testler, iki işlemcinin aynı biçimde çalışmadığını ortaya çıkardı. Bazı forumlara ve Çince sitelere göre TSMC'nin işlemcisi, Geekbench pil testinde 2 saat daha uzun pil ömrü sağlıyor, üstelik biraz daha serin çalışıyordu. Ancak pil testi uygulamaları gerçek hayattaki performansı tam olarak yansıtmadığından, iki işlemciden birinin "daha iyi" olduğuna hemen karar vermemek gerekiyor.

Yeni iPhone 6S veya iPhone 6S Plus'ınızın hangi işlemciye sahip olduğunu anlamanın ise kolay bir yolu var. Lirum Device Info Lite uygulamasını cihazınıza kurun ve çalıştırın. Ana sayfadaki model numarası N66AP (6s Plus) veya N71AP (6s) ise Samsung işlemciye (dolayısıyla iddialara göre daha kısa pil ömrüne), N66MAP veya N71MAP ise TSMC'nin işlemcisine (yani iddialara göre daha uzun pil ömrüne) sahipsiniz demektir.

Apple, yeni iPhone'larındaki farklı işlemciler için ne demişti?

Okuyucu Yorumları

Toplam 15 Yorum

yalan be kardeşim inanmayın bendeki işlemci Samsung 6s ne ısınma problemim var ne de şarjın az etme problemi bir gün tam yetiyor ve o kadar aktif kullanmama rağmen galiba bu Samsung'un karalama programlarından birisi

@13 Ekim 2015 11:24 aynen bende 6s 16 gb var ama hiç ısınma sorunu filan yok samsung kötülenmeye çalışılmış olabilir bilemem

@13 Ekim 2015 11:24 iPhone da şarj her türlü az gidiyor zaten. Burada söz konusu samsung işlemcili modellerin şarjının daha da az gitmesi. Ortada bir karalama falan yok Apple tarafından da doğrulandı. Diğer taraftan fark %1 bile olsa aynı parayı veriyorsan aynı performansı almalısın.

Anlaşılan daha düşük nm her zaman daha iyi anlamına gelmiyor. Ekran kartlarındaki bit byte olayından sonra çiplerdeki nm olayı da bitti sanırım.

Alkahtan N71MAP çıktı Çok Şükür

16 ekimde aple store dan 64 GB 6s alacagim umarim hayal kirliliği yasamam.

16'sında geliyor iphone nereden alacağız , hangi işlemci olduğunu nasıl anlıyacağız almadna önce şunu açıklayın önemli

Note 5 aldim gayet memnunum cihazdan. Ayni zamanda 6 plus'ta kullaniyorum. Note 5'in performansindna gayet memnunum isinma sorunu da yasamadim. Ama pil konusunda ayni seyi soyleyemem. Cok kullanan biri icin 1 gunden az gidiyor.

kardeşim satın almadan önce nasıl anlayacağız önemli olan bu , satın aldıktan sonra zaten geçmiş ola !

i7-5960X çıktı bende :D

6S 64 GB im var hiç ısınma sorunum yok şarjı da gayet iyi gidiyor 1 günü tamamlıyor telefonu öğle 11:30 civarı şarjdan çıkartıp saat 23:00 aferinle şarj yüzde 25lere düşüyor

6 ay samsung işlemcilisini kullandım,telefon bozuldu yenisi geldi.yeni telefon çok garip hem çok uzun pil önrü vardı hemde hiç ısınmıyordu.antutudan daha fazla puan aldı yani yeni telefon tmsc işlemcili idi...

ıphone 6s aldım ısınma çok oluyor

Lanet olsun 6s 128gb telefonum N71Ap cikti islemcisi. yani samsung islemcili..alali brikac gun oldu.abartmiyorum bunun bataryasi benim eski son z3 un yarisi kadar anca gidiyor.

Benimki samsung işlemcili.fakat yoğunkullanımda en az 8 saat ekran süresi alıyorum bekleme süreside 30 saate yakın ve hiç ısınma yok. Jailbreakın su an sadece samsung işlemciye olmasıda cabası. Not: sürüm 10.1.1

Sen de yorum yaz

 



CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda
Apple Store
Google Play

Turhost

İlginizi çekebilir

Turhost