Merakla beklenen Nokia N96 karşınızda

N95 8GB'dan sonra rafları süsleyecek olan N96 neler vaat ediyor? İlk önce ve sadece CHIP Online'da!

  • Halil Mollaoğlu
N95'in daha iyisi

TV, devasa hafıza, navigasyon, dopdolu kamera ve, ve, ve... Nokia'nın N96'sı yeni süper cep telefonu olma yolunda ilerliyor. Peki N95 halefi gerçekten de sözünü tutuyor mu? İlk üretilen seriye göz attık ve Mobile World Congress 2008'de sizin için bir teste tâbi tuttuk.

Donanımsal artıları: Rahatça telefon görüşmeleri yapmak, haberlere göz atmak, herhangi bir adrese gitmek, eğlenmek ve gün akışını organize etmek... N96, akıllı telefon donanımı sayesinde öyle bir fonksiyon yelpazesi sunuyor ki, selefi N95 8GB'dan geri kalmamakla beraber ona fark bile atıyor. Veri fonksiyonları için de aynı şey geçerli. N96 ile WLAN ve HSDPA üzerinden yaptığımız web denemeleri son derece tatmin edici oldu. Bluetooth 2.0 ve USB 2.0 high-speed (yüksek hız) sayesinde cihazlar arası son derece hızlı veri transferleri gerçekleştirdik.

Eksileri: N96'da daha hızlı veri transferini sağlayan HSDPU'dan feragat edilmiş. Telefonun Office dosyalarını düzenleyip düzenleyemediği veya Outlook ile mailleri eşitleyip eşitleyemediği ancak ilk tam testimiz ile belli olacak. N95 8GB'da bunlar yapılamıyordu.

Multimedia desteği

Multimedya artıları: Mobil televizyon, navigasyon ile yön bulma ve 16 GB'lık azımsanmayacak hafızası N96'nın N95'e daha çok fark atmasını sağlıyor. Buna ek olarak 5 Mega piksellik kamera iki adet yardımcı ışık ile donatılmış. Müzikle eğlence için zengin bir MP3 oynatıcı sunulmuş. Video seyretme imkanı, radyo işlevi ve oyun platformları eğlence paketini daha da kabartıyor.

Eksileri: 5 Mega piksel ile çekilen resimler kesinlikle çok etkileyici. Nokia'nın çözünürlüğü artırmamasını bu yüzden doğal karşılıyoruz. Ancak anlam veremediğimiz nokta, Finlilerin hala optik zum ve gerçek bir flaştan feragat etmeyi sürdürmeleri oldu.

Genel kullanım

Kullanım artıları: Testimizde kızak mekanizması son derece sağlam bir his verdi, üst tarafı başparmağımız ile rahatlıkla hareket ettirebildik. S60 kullanıcı arayüzünün tipik bir özelliği burada da kendini belli ediyor: Arayüz kullanıcının isteğine göre kolayca şekillendirilebiliyor ve kısayollar sayesinde kullanımı daha verimli hale getirilebiliyor. Menü düzeni çok sayıda uygulama barındırmasına rağmen yine de karmaşık değil ve oldukça derli toplu görünüyor.

Eksileri: Bazı kullanıcılar N96'yı kaba bulabilirler. Fakat yuvarlatışmış büyük hatları bizi pek de rahatsız etmedi. Diğer taraftan, tuşlar seri üretime hazır izlenimi bırakmadı. Zira süngerimsi ve kullanımı ağır bir tuş takımı mevcut.

Sonuç ve alternatifler

Sonuç:
Şu bir gerçek ki, Nokia en üst modeli olan N95 8GB'ı hedefi 12'den vurarak canlandırdı: N96, mobil TV seyretme işlevini bir üst seviyeye taşıyan, çok çekici bir "Multimedya-Akıllı Telefon" (Smartphone) olmayı başarıyor. Yine de eksikleri yok değil... Örneğin N96'da optik zum olmaması bir eksiklik. Biz ise, Nokia'nın yeni "Amiral Gemisi" 2008'in üçüncü çeyreğinde satın alınabilir hale geldiğinde, bu müthiş telefonun tam testini yapacak olmanın heyecanı içindeyiz.

Alternatifler:
N96'nın güncel fonksiyonları ile rekabet edecek bir telefon şu an için mevcut değil. Cepte TV izlemekten feragat ederseniz selef N95 8GB ile idare edebilirsiniz. Ya da Windows Mobile'a geçiş yapıp Sony Ericsson'un X1 sürprizini bekleyebilirsiniz.

Teknik özellikler tablosu

Teknik özellikler tablosu

Video: Nokia N96

Nokia N96 Advertisement videoNokia N96 Advertisement video
Nokia N96

Okuyucu Yorumları

Toplam 44 Yorum

chip yine bitirmş olayı hergün daha da süperleşiyor :D

Nokia ilk defa gözüme girdi, itiraf etmeliyim. İlk kez tasarımı hoşuma giden bir telefon yapmışlar. Ancak içinden şüpheliyim ben gene :D
Bu arada, reklam mükemmel olmuş :D

N95 şuan 1100 YTL civarında Nokia bunu daha pahalıya satar ama en az 2-3 sene satar

fiyatı hangi aralıkta olacak acaba

güzel telefon kac para

güzel telefonmuş nokia markasıda eklenirse bu telefona 1000€ dan aşağı satılmaz Türkiye'de.

son derece güclü bi pc fiyatına satılacagına eminim bu ürünün...
gercekten cok süper seyler ama cokta pahalı, bence teknolojiyi degil indirim tutarını geliştirmek lazım artık...

Nokia 6300 gibi sade ve şık çok hoşuma gitti ama fiyatı yüksek olacağı için almam alacak olanlar ise sigortalatsın bence :D

Max_Real Qnx

N95'in iyisi ama N95 8GB'nin iyisi degil ;)
N95 8GB bundan daha ustun, ayrica ekrani da buyuk ve kullanisli :)

n81 in azıcık büyümüş hali sanki:D yalnız bunun televizyon özelliği operatörle ilgilimi yani kontör falan gidiyomu eğer gitmiyosa tek farkı odur ama o da gidiyodur kesin.n95 8gb kullanıyorum abimden fırsat kalırsa:D inş bunu kendime almak nasip olur:D

Ekranları aynı 8 gb ile ki 16 gb + Micro SD hafıza kartı yuvası mevcut makinede. (: N95 8 gb'tan açık ara önde.

bence cok kötü telefon....dupe duz insanlarin cebinden para calmak istiyorlar bu kötü telefon icin...sanki icinde altin uretiyor para basiyor

bu telefonda televizyon izlediğimizde kontör gitmiyor .Mükemmel bi telefon.

peh peh peh en güzeli benim telim yaw n73 ama bundanda istiyommmm....:(

çok güzel ama allah bilir kaç bin ytl'dir. herhalde ben bu telefonu 10 sene para biriktirirsem ancak alırım!

Nokia N95 8GB da Nokia N95 e göre daha iyi bir pil kullanılıyordu. Ki en büyük artılarından birisi buydu.

Anlaşılmayan bir sebeple Nokia N96 Nokia N95 in piline sahip. Bu kadar özelliği olan bir telefonda niye daha zayıf bir pil kullanırlar anlaşılır gibi değil. Pilin ömrü açısından sıkıntı yaşanabilir.

ya tel süper ama benim olmadığı sürece ne yapayım onu ...

N95 8GB perfect bir phone :)daha iisine qereq yoq..N96 da nerden cıktı :))))))))

En son Nokia 3510i almıştım , ne kadar değişmiş bu nokia telefonlar .

1 sene sonra ucuzlar o zaman alabilirim :) ama guzel bir modele benziyor

şekil değiştir, bellek arttır yeni model diye sat...!

iphone sektörde rakipsiz

1ooo euro ıyı yıne bence daha pahalı olmasında

1 sene sonnra sen alırken başkası çıkar

AMAN BOŞVERSENİZE HERSENE BİR MODEL ÇIKIYO BEN N 95 ALDIMDA NE OLDU SANKİ KAZIK YEMEKTEN BAŞKA BİŞEY DEĞİL

bencede güsel olmş bendede n95 var ama inşlh buda benim olur

bendede n81 var aynısını yapmışlar
daha güzel tasarım beklerdim n81 deki eksikleri kapamışlar bence bu telefon

video klip ve resim görüntüleri bir aradamı n73 gibimi yoksa video klasörü ve resim klasörü farklı yerlerdemi???

evet arkadaslar turk halki her zaman oldugu gibi gene kaziklanacak,bu tarz telefonlar yurtdisinda cok iyi fiyatlara bulmak mumkun,mesela n95 8gb turkiyedeki fiyatinin yari fiyatina hem de 3 yil garantili,bence bunun gibi telefonlari almazsak fiyatlari dusecektir,

benim telefonun aynısı n96 tv

N96 arıyom arıyom ama bı türlü bullamıyom
AMA seklıı gzll degıll N95 daha bı klass bencee

yaouw nokia nın sitesinden kıyaslama yapın n95 8gb dan daha büyük ekranı var bu n96 nın

n958gb 2.8 inç n96 2.8 inçtir ekranı

Arkadaşlar duyduğuma göre nokia'nın bu modelinin hafızası 16 GB mış

telefonun qralı bu işte .. kıskananlar çatlasın ..

arkadaslar sadece nokia shoplarda satılacak olan N96 fiyatı 1450 ytl telefon gercekten harika birşey

fiyatı ne zaman düşer aceba?

slm arkdslar sızce n96 mı yoksa samsung i900 mu?? hangısı daha kullanıslı ve daha ıyıdır acaba??

i900 Windows Mobile işletim sistemine sahip. Cebitte inceledim. Makine kamerasını açarken kilitlendi. Aç-Kapa bekle fayda etmedi. En sonunda pilini çıkartıp bekledik. Samsung markasının digital ürünlerinden pek memnuniyet yok. Fonksiyonel olarak i900 güzel fakat işletim sisteminden dolayı tereddütünüz olsun. He word excel düzenleme, GPRS kullanmayan GPS gibi üstün özellikleri var. Nokialar GPRS kullanıyor.

ARKADAŞLAR BEN YENİ SİPARİŞ VERDİM BU TLFNU.ŞU AN N95 KULLANIYORUM.AMA N96 ÇIKINCA DAYANAMADIM.BENCE MÜKEMMEL Bİ TELEFON.SAMSUNGA ON BASAR

eşimde N95 vardı çok memnunduk bende N96 aldım hafıza bakımından çok daha iyisi
ayrıca yurtdışıyla burası arasında hiç fark yok nokıa ulkesi Finlandiyaya eşim gitmişti almak istedi daha pahalı olduğunu söyledi. Amerika da tlf ucuz fakat hatlı alırsan.... hat almazsan çok pahalı boşuna hatta para ödemek var yani yurt içi yurt dışı fark yok.

Arkadaşlar bence nokia N97 daha iyi 32gb hafızası var ve OLED ekran ama N96'nın ekranı TFT ekran,.... inanın bana çözünürlük farkı çok fazla OLED ekran daha yüksek piksellerde görüntü oynatıyor.

selam arkadaşlar nokia n96 skype kurulabılıyormu kuruluyorsa sesli arama yada görüntülü arama yapılabılıyor mu...!

samsung telefonmu yaaa

Sen de yorum yaz

 


CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda
Apple Store
Google Play

Turhost

İlginizi çekebilir

 

 

Turhost